eur:
393.69
usd:
354.13
bux:
72229.42
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

"Biztos jó lesz valamire" - BKV-abszurd 2002-2006

Az utóbbi évek egyik legnagyobb tömegközlekedési fiaskója a négy éve húzódó nagykörúti villamosberuházás. Az elmúlt években a BKV emellett még számos kétes üggyel és abszurd esettel szolgált.

A sorozatos hibák a nagykörúti villamos felújított vonalán szerdán értek abba a fázisba, hogy Demszky Gábor főpolgármestert is akcióra késztessék.

A beruházás ugyanakkor már a kezdetektől szolgált érdekességekkel. A 2002-ben meghirdetett nagykörúti villamos-tendert ugyanis a legdrágább ajánlattal nyerte meg vetélytársai előtt a Siemens.

Két évre rá kiderült, hogy a méregdrága Combino villamosok könnyűfémből készült tetőszerkezete életveszélyes, ezért teljesen át kellett alakítani a konstrukciót, ami viszont már nem felelt meg az eredeti pályázati feltételeknek.

Ennek ellenére 2006-ban mégis a Siemens szállította a villamosokat, az eredetileg tervezett 12 milliárd forint helyett 36 milliárd forintért.

A reklám segít?

Az összegbe beleszámít az a mintegy 10 millió forint is, amit a BKV a Combino sokak által furcsállt reklámozására költött.

Nem ez az első érdekes reklámköltése a cégnek: 2004-ben sokan rökönyödtek meg a topmilliomosokról író amerikai Forbes magazinban megjelent BKV-hirdetésen is.

Troliról csak páros lábbal!

A villamosok mellett folyamatos gondot okoztak - főleg a csapadékosabb tavaszi hónapokban -, a trolibuszok, amelyek több esetben rázták meg az utasokat és a vezetőiket.

Mint kiderült, a régi típusú trolik esetében rázás ellen az a legbiztosabb megoldás, ha az utas páros lábbal ugrik le a buszról a peronra.

Az autóbuszokkal kapcsolatban idén csak az utastéri hőségről jelentek meg cikkek, tavaly azonban számos alkalommal tudósíthatott lángoló buszokról a sajtó.

A BKV vezetői a meghibásodásokat gyakran az elöregedett járműparkkal magyarázták. Emellett meglepetést keltett 2004-ben az a hír, hogy a tömegközlekedési cég egy több tízmillió forintos - eléggé lehasznált állapotú - luxusjachtot tart fenn egy dunai kikötőben.

Négyes metró, te drága!

A 4-es metró most lendületet vett építésével kapcsolatban idén még nem tört ki botrány, ám sokan emlékeznek arra, hogy a mérleg két éve, az előkészítés munkáinak befejezésekor 9 milliárd forintos túlköltést mutatott.

A költséget többmillió forinttal emelte meg a 41-es villamos Fehérvári úti végállomása, amelyről elkészülte után derült ki, hogy nincs rá szükség.

A beruházás felelőse akkor úgy nyilatkozott az InfoRádiónak, hogy a létesítmény biztos jó lesz majd valami másra. Hát, nem lett jó.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×