A Ford reklámokat akar megjeleníteni az autóik infotainment képernyőin, vagy lejátszani a hangszórókon keresztül, mégpedig az utasok olyan szintű megfigyelésével, amit a CIA is megirigyelne - írja a totalcar.hu.
A lap megjegyzi, az ötlet már önmagában felháborító, hiszen a Ford nem ingyen adja az autókat a reklámokért cserébe, márpedig ha valaki kifizet 10, 20, vagy akár 30 millió forintot egy új járműért, bizonyára nem szeretné, hogy menet közben reklámokkal is bombázzák. Hozzáteszik,
ez csupán a jéghegy csúcsa, ugyanis a gyártó nem csupán véletlenszerű hirdetésekkel traktálná az utasokat, hanem adatokat gyűjtene róluk, megfigyelné a beszélgetéseiket.
Ha például elhangzik az autóba, hogy valaki éhes, akkor a reklámokért felelős rendszer az infotainment rendszeren beállított úti cél alapján helyi éttermek hirdetéseit dobná fel. Mi több, a rendszer arra is figyelne, hogy ne adjon hangalapú reklámokat, amikor beszélgetés folyik az utastérben, mert nem figyelne rá senki, ehelyett megvárná, míg csend lesz.
A lap hozzáteszi, fontos kiemelni, hogy ez a disztópiába illő elképzelés egyelőre még csak szabadalom, és nincs rá garancia, hogy valóban megvalósul.