Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pexels.com

Résen kell lenniük az autósoknak, nem akármilyen traffipaxot állítottak hadrendbe

Kísérleti technológiát vetettek be egy svájci autópályán, a dinamikusan változtatható sebességhatárokhoz a traffipax is igazodik.

Svájcban nem lehet panasz az utak minőségére, és a javításokat is igyekeznek úgy intézni, hogy a forgalom szabadon haladhasson. Így elég sok problémát kipipáltak már, de a közlekedésszervezés nem dől hátra, így is találnak teret a tökéletesítésre – írja a vezess.hu.

Ezért aztán a traffipaxok új generációját tesztelik már. Olyan integrált digitális rendszereket, amelyek igazodnak a helyzetfüggő, esetileg meghatározott sebességhatárokhoz. Az első teszteket Maroggiánál végezték az A2-es autópályán, és az eddigi tapasztalatok pozitívak – idézi az autós szakportál a polizeiticker.ch-t.

A rendszer lehetővé teszi, hogy az A2-es autópályán lévő elektronikus kijelzőtáblák által jelzett ideiglenes sebességváltoztatásokat figyelembe lehessen venni az ellenőrzések során.

Az új projekt keretében az A2-es autópálya egyes szakaszait olyan kijelzőtáblákkal szerelték fel, amelyek dinamikusan változnak. A kijelzett sebesség automatikusan változik a forgalom függvényében 120-ról 100-ra vagy akár 80 km/órára.

A tesztek során összehangolták a radar és az automatikus táblák működését, nehogy a jövőben téves bírságokat kapjanak az autósok. A több hétig tartó tesztek sikeresen zárultak, így ezen a szakaszon érdemes nagyon figyelni a digitális táblákra, nem lehet megszokásból vezetni, mert ha 120 km/óráról épp az adott időben lecsökkentik 80 km/órára a sebességhatárt, akkor jön a csekk.

Svájc pedig az az ország, ahol 1 km/órás gyorshajtás is szabálysértésnek minősül. Ilyen minimális kihágásért autópályán 20 svájci frankot, vagyis 8400 forintot kell fizetni, 21-25 km/óra között viszont már 110 ezer forint a bírság – olvasható egyebek mellett.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×