eur:
396.36
usd:
358.74
bux:
71881.09
2024. szeptember 11. szerda Teodóra

"Ilyet még a Rákosi-rendszerben sem csináltak"

Az Országgyűlés döntésével átalakul a politikai és szakmai vezetés szerint tagozódó felsővezetői struktúra: megszűnik a közigazgatási államtitkári és a címzetes államtitkári pozíció.

Az erről szóló törvényt 198 igen szavazattal, 98 ellenszavazattal és 10 tartózkodással fogadta el a parlament.

A törvény célja, hogy egységesen meghatározza a kormányra, a központi kormányzati szervezetre és az állami vezetőkre vonatkozó alapvető rendelkezéseket, ezáltal a "modern kormányzati szervezet kódexe legyen".

A vitában a Fidesz és a KDNP nem támogatta a központi államigazgatási szervekről és a kormánytagok, államtitkárok jogállásáról szóló törvénymódosító javaslatot.

Az ellenzéki pártok elsősorban azt kifogásolták, hogy csak délelőtt jutottak hozzá a szöveghez.

"Elképesztően alacsony színvonalú jogszabályhalmazzal állunk szemben" - minősítette a javaslatot Balsai István (Fidesz).

Wiener György (MSZP) a javaslat elfogadása mellett szólt, és kiemelte: az előterjesztés - Magyarországon először törvényi szinten - átfogóan szabályozza, hogy mely szervezetek tartoznak a központi államigazgatás körébe, például tisztázza, hogy ilyennek minősülnek a rendvédelmi szervek is.

Tisztázza továbbá, hogy mely szervek tartoznak az országos hatáskörű szervek (kormányhivatalok) körébe, és a jelenlegi 13-ról 4-re csökkenti számukat - mondta.

A javaslat egy alapvető jelentőségű alkotmányjogi problémát is megold, ugyanis kimondja, hogy a kormányfő, lemondását követően, azonnal ügyvezető miniszterelnökké válik, illetve konstruktív bizalmatlansági indítvány esetén sem a kormány, sem a kormányfő nem mondhat le - közölte Wiener György.

Kuncze Gábor (SZDSZ) arról beszélt, hogy a javaslat célja egy világos, hatékony, erős központi kormányzati szervezet létrehozása, és ennek sikerét szerinte majd a működés mutatja meg.

Világosan kiderül a karcsúbb kormányzat kialakítására irányuló szándék is - fűzte hozzá.

Salamon László (KDNP) a szakállamtitkári poszttal kapcsolatban azt mondta, hogy a kormánykoalíció "intézményesen állítja vissza a politikai komisszár intézményét a minisztériumban".
 
Arcátlanságnak nevezte, hogy a 45 oldalas, 81 paragrafusból álló, szerinte a Büntető törvénykönyvvel egyenértékű javaslatról ilyen módon kell tárgyalni, "ilyet még a Rákosi-rendszerben sem csináltak meg a magyar Országgyűléssel".

Mint mondta, a KDNP ilyen komolytalan, bohóckodó feladatot nem vállal, és ebben a vitában nem hajlandó részt venni. Az MDF nem állított vezérszónokot a témában.

Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×