Az új út a szerb-román és a magyar-román határ felől érkező gépkocsiforgalmat is eltereli a bánsági városból - jelentette be Facebook-oldalán Sorin Grindeanu román közlekedési miniszter. A tárcavezető úgy fogalmazott, hogy az uniós alapokból épült út gazdasági hasznot hoz majd Temesvárnak és az ország nyugati térségének.
A bánsági nagyváros 26 kilométeres déli terelőútját - mely a meglévő körgyűrűt egészíti ki - hosszú ideje várják az autósok. A temesvári útügyi igazgatóság tájékoztatása szerint ez a belföldi és a nemzetközi gépkocsiforgalom felgyorsításához is hozzájárul azáltal, hogy
a Szerbia és az A1-es jelzésű Nagylak-Nagyszeben autópálya felől érkező autóktól is mentesíti Temesvárt.
A kivitelező UMB cég tavaly júniusban látott hozzá a munkához, miután az eredetileg megbízott kivitelező csupán a munkálatok 58 százalékával készült el határidőre, ezért szerződést bontottak vele. A beruházás 384 millió lejből (30,6 milliárd forint) valósult meg. A menetirányonként egysávos terelőúton öt útkereszteződés, négy csomópont, két parkoló és 12 híd és felüljáró is van.
Az útszakaszt a város ezután épülő nyugati terelőútjával is összekötik, melynek előreláthatóan késik a megépítése. Az Economedia.ro kedden azt írta: a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) nem tudja aláírni a kivitelezési szerződést a közbeszerzést megnyerő Nurol török céggel, mivel két vesztes cég is megóvta a tender eredményét.
Az 1,41 milliárd lejes (112,4 milliárd forint) beruházással 30 hónap alatt kellene elkészülnie a kivitelezőnek,
hat hónap tervezésre, 24 kivitelezésre van előirányozva. A nyugati terelőút a régi körgyűrűt és a kedden átadott déli terelőutat kötné össze, 13,9 kilométer hosszú lesz menetirányonként két-két sávval, négy csomópont, két felüljáró és egy híd lesz rajta.