eur:
393.58
usd:
354.01
bux:
72131.1
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

Volt pénzügyminiszter az ÁPV Rt. élén

Az MTI értesülése szerint László Csaba volt pénzügyminisztert kérték fel az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatójának, az elnöki poszt várományosa pedig Kamarás Miklós, aki korábban az ÁPV vezérigazgatója volt.

Jelenleg az ÁPV Zrt. vezérigazgatói posztja betöltetlen, a korábbi vezető, Vági Márton a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke lett.

A társaság igazgatóságának elnöki posztján is változás várható; a hírügynökség úgy tudja: Mészáros Tamás azért kíván távozni, mert a Corvinus Egyetem rektorává választották tavaly. A poszt várományosa az MTI értesülései szerint Kamarás Miklós.

Az idén a privatizációs szervezet 230 milliárd forintot meghaladó privatizációs-, és 8,5 milliárd forint osztalékbevétellel számolt.

A bevételek már májusban túlteljesültek, miután a MOL 238 milliárd forint összegben lehívta a 10 százalékra szóló vételi opcióját, öt milliárd forintért adták el a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt.-t és 3,23 milliárd forintot ajánlott a vevő egy állami tulajdonú kisebbségi portfolióért.

A költségvetési törvény módosításáról szóló javaslat szerint az ÁPV az eredeti 10,5 milliárd forint helyett 94,45 milliárd forintot fordíthat az idén üzleti célú befektetésre azok között a kiadások között, amelyek nem érintik a kormányzati szektor hiányát.

Egy másik törvényjavaslatban pedig módosítják a privatizációs törvényt, lehetővé téve az Állami Autópálya Kezelő Zrt. részleges privatizációját.


Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×