eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Sevcsenko a Chelsea-ben fejezné be

Az idei labdarúgószezon legnagyobb átigazolási szenzációja kétségtelenül Andrij Sevcsenko távozása volt. Az Aranylabdás ukrán csatár a Milantól igazolt az angol bajnok Chelsea-hez, még a vébé előtt. Sevcsenko először nyilatkozott hosszabban Angliába szerződése óta. Az angol nyelvű labdarúgó szakportálon megjelent interjú legérdekesebb részeiből válogattunk.

Hogy telnek napjai a Chelsea együttesénél és Londonban?

Õszintén bevallom, eleinte sok gondom volt. Nehezen szoktam meg az itteni környezetet, de most már minden rendeződött körülöttem. Ki merem jelenteni: a Chelsea-nél szeretném befejezni a pályafutásomat. A Kijevben és Milánóban is boldog voltam, és remélem, a Chelsea-nél sem lesz ez másként. A legnagyobb gomdom most az, hogy még nem sikerült új házat találnom Londonban, ezért pár napra még visszamentem Amerikába, de szeretnék szép és barátságos otthont találni a családomnak minél hamarabb.

Milyen a csapat? A Chelsea-ben hemzsegnek a klasszisok, akik közül sokan - Drogba, Lampard - a kapura is roppant veszélyesek. Óriási harc indulhat a kezdőcsapatba kerülésért.

Mindenkinek megadatik majd a lehetőség, hogy pályára lépjen és bizonyítson, és minden játékosnak lesznek sanszai, hogy beverekedje magát az első csapatba. Játszottam a Milanban egyszerre Alberto Gilardinóval és Filippo Inzaghival, azt hiszem ennél többet nem is kell mondanom. Itt is ki fogok jönni mindenkivel.

Hogy sikerült a beilleszkedés a csapatba?

Jól, bár az angol nyelv még nem az erősségem, így Carlo Cudicini, a gárda olasz kapusa rengeteget segít nekem, de minden egyes edzés alkalmával társalgok a többi játékossal is. Muszáj, hogy jól kommunikáljunk a jövőben.

Ukrajna bejutott a negyeddöntőbe a 2006-os labdarúgó világbajnokságon. Mit gondol, szokatlan, kivételes eredmény volt ez?

Tizenegyesekkel jutottunk a negyeddöntőbe, ahol 3-0-ra kikaptunk az olaszoktól. A legjobb formánkat hoztuk, de a nagy sikerhez több szerencse kellett volna. Az olaszok megérdemelten nyerték meg a vébét. Úgy éreztem, hogy a torna összehozta az ukrán játékosokat, hogy együttesen küzdjenek a hazájukért. Rengeteg időt töltöttünk el közösen a felkészítő táborban, a foci egyesítette erőinket.

Miért döntött úgy, hogy Angliában folytatja? A szóbeszéd szerint azért, mert szoros kapcsolat fűzi össze a családját Roman Abramoviccsal!

Tényleg jó a viszonyunk egymással, de a döntést elsősorban a családom miatt hoztam. Viszont elárulhatom, az Olaszországban töltött időt sosem fogom elfelejteni. Abramovics kitartása és az élethelyzetem változása miatt határoztam úgy, hogy ez a megfelelő alkalom. Sokat jelentett számomra, hogy a Chelsea az elmúlt három évben folyamatosan szeretett volna megszerezni és ezért is választottam őket. Amikor Roman először megkeresett, elmondtam neki, hogy boldog vagyok a Milanban. Nagyszerű volt a karrierem, de most már van egy gyermekem és a feleségem várandós a másodikkal. Aztán a feleségemmel jól átbeszéltük ezt a dolgot és döntöttünk. A családi motiváció nagyon erős volt, de a megfelelő klub is kellett a döntésemhez.

Ennyire jó a viszonya a Chelsea első emberével?

Nem akarom a barátság szót használni, mert az egy nagyon erős kifejezés. Abramovics a klubtulajdonos, ezért mindig profi hozzáállást kell tanúsítanom. Megkérdezte, hogy akarok-e az ő klubjában játszani, de soha nem ebédeltünk együtt. Ez egy profi kapcsolat és mindig is az volt. Ez folytatódni fog, de nem hiszem, hogy hirtelen rendszeres ebédelésekbe kezdek a tulajdonossal. Különösnek találom ezeket a dolgokat, mert soha nem jártunk össze korábban és soha nem voltunk közeli barátok. A személyes és privát életem mindig személyes és privát marad.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 4. 20:35
×
×
×
×