Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője vezeti a mezőnyt kevéssel a rajt után a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának futamán a monzai versenypályán 2024. szeptember 1-jén.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Daniel Dal Zennaro

Kezdhet aggódni a McLaren és a Mercedes?

A Ferrari és a Red Bull az FIA-val szeretné tisztázni, hogy mennyire lehet a rugalmas szárnyakat kihasználni a Forma-1-ben, miután ismét előtérbe került a McLaren és a Mercedes megoldása.

A rugalmas szárnyak ismét beszédtémát szolgáltatnak ebben a szezonban, ugyanis egyes csapatok ezen a területen találtak megoldást a ground effectet használó autók egyensúlyi problémáira. Mivel a paddockban egyre nagyobb érdeklődést vált ki az ügy, az FIA a Belga Nagydíjon videón ellenőrizett egyes dizájnokat, hogy jobban megértsék, miben ólálkodnak a résztvevők.

Az irányító testület tisztázta, ez csupán információgyűjtésből történik és nem szabálytalanságokat akarnak felderíteni. A cél az volt, hogy megvizsgálják, megfelelnek-e a célnak hosszú távon a jelenleg a szárnyak rugalmasságát ellenőrizni hivatott terhelési tesztek.

Az FIA számos alkalommal jelezte, hogy nem áll érdekében a szezon közben szabályt módosítani és ha mégis erre kényszerülnek, azt legkorábban a 2025-ös szezontól teszik meg. Azonban a Mercedes és a McLaren látványos formajavulása az előző futamokon ismét arra sarkallta a vetélytársakat, hogy megkérdőjelezzék, nem mentek-e túl messzire – írja a hu.motorsport.com.

A szakportál értesülései szerint a Ferrari és a Red Bull, akiknek már elmondta az FIA, hogy nem találnak kivetnivalót a jelenlegi autókban, szeretnék, ha az FIA műszaki vezetője, Nikolasz Tombazisz tisztázná, mi megengedett és mi nem ezen a területen. Erről a Red Bull sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko is beszélt az időmérő után Monzában az ORF-nek.

Amikor a Red Bull rugalmas szárnyak iránti érdeklődéséről kérdezték, a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur így felelt: „Ezt nem veletek fogom megbeszélni, hanem Tombazisszal. Tiszteletben tartjuk az FIA döntését és ismét beszélni fogunk velük.”

A Red Bull csapatfőnöke az Olasz Nagydíjon arról beszélt, meg kell bízniuk a szövetségben ebben az ügyben: „Szerintem a szabályok teljesen egyértelműek és ez az FIA dolga. Nyilván tesztelték őket és átmentek, ugyanakkor a szabályzat megfogalmazását is figyelembe kell venni.”

„Azonban, ha visszaemlékezünk 2021-re, Baku körül volt egy változás az első szárnyakra vonatkozó szabályokban, úgy is, hogy a mi akkori szárnyaink átmentek a teszten. Szóval ez az FIA problémája és rájuk hagyjuk, hogy megoldják” – tette hozzá Christian Horner.

Arra a kérdésre, hogy az FIA döntése, miszerint a riválisok megoldása szabályos, azt jelenti, hogy ezután a Red Bull is számításba vehet hasonló ötleteket, Horner úgy felelt, hogy ha elfogadható, akkor muszáj lesz nekik is is foglalkozniuk vele.

James Allison, a Mercedes műszaki igazgatója szerint a csapata nem tart attól, hogy az első szárny szabályosságának felülvizsgálatán fennakad, és ezzel akár a kizárás fenyegetné, mert ahogy minden csapat, úgy a Mercedes is tudja, hol a határ.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×