eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor
Nyitókép: Pixabay

Ezekkel a "mínuszokkal" számolhatnak még idén a szülők

A nyári szünet alatt a magyar szülők vélhetően elhasználták az éves szabadságkeretük nagy részét, noha az év hátralévő részében még több iskolai szünet is lesz.

A Pénzcentrum összegyűjtötte, mikor lesznek a munkaszüneti napok, áthelyezett pihenőnapok és áthelyezett munkanapok, továbbá az idén még esedékes iskolai szünetek időpontját.

Az év hátralévő részében még négy munkaszüneti nap lesz, amelyek:

  • 2024. október 23. szerda,
  • 2024. november 1. péntek,
  • 2024. december 25. szerda, és 26. csütörtök és
  • 2025. január 1., szerda.

A fentieken túl két áthelyezett pihenőnap is lesz; mivel karácsony szerdára és csütörtökre esik, megakpjuk mellé a keddet és a péteket is. Így az áthelyezett pihenőnapok:

  • 2024. december 24. kedd, és 27. péntek.

Igen ám, de ezt a két napot le is kell dolgozni egy-egy szombaton (a naptárban zöld háttérrel vannak jelölve). Így két ledolgozós szombat lesz még idén:

  • 2024. december 7. szombat és december 14. szombat.

Az iskolai szüneteket illeti, az őszi 2024. október 26., szombat és november 3., vasárnap, míg a téli 2024. december 21., szombat és 2025. január 5., vasárnap között lesz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×