Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Forrás: www.polizei.gv.at/

Már lőnek az új szupertraffipaxok – esélyük sincs a gyorshajtóknak

Felső-Ausztriában már egyértelműen érezhető a szigorúbb közúti szabályok hatása. Az autók lassultak, a lakók örülnek, a rendőrök elégedettek.

A július elsején életbe lépett törvénymódosításnak köszönhetően az osztrák hatóságok könnyebben hozhatnak forgalomcsökkentő intézkedéseket.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) már márciusban figyelmeztette az Ausztriába utazókat erre a változásra. Az új szabályozás része az is, hogy az osztrák hatóságok elkobozhatják az extrém gyorshajtók autóit.

Az osztrák sajtóban nemrég több helyi vezető és rendőrségi tisztviselő is megszólalt, akik elmondták: az új intézkedések fő célját máris elérték. A városokban és falvakban, beleértve az átvezető utakat is, a járművezetők szemmel láthatóan lassabban hajtanak, mint korábban - írja a vezess.hu.

Ez a siker nagyrészt azoknak az új lézeres sebességmérőknek, úgynevezett „szupertraffipaxoknak” köszönhető, amelyeket nemrégiben számos osztrák település beszerzett, sőt, egyes nagyobb városok többet is vásároltak belőlük.

A megkérdezett helyi vezetők, szakértők és rendőrök egybehangzóan állították, hogy az új szuperradarok bevezetése óta a települések lakói visszanyerték nyugalmukat, és az utcák újra csendesek és biztonságosak.

Ezek az új, oszlopszerű traffipaxok mindkét irányba mérnek.

Miközben egyre többen aggódnak amiatt, hogy a túlzott közlekedési szigor elriaszthatja a turistákat, a helyi hatóságok és a rendőrség kitartanak az új intézkedések mellett, és úgy tűnik, a lakosság többsége is elégedett velük.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 05:36
×
×
×
×