eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Több száz millió értékű gyémántot mosott el a víz

Több millió dollárt, azaz több száz millió forintot érő gyémántot mosott el a víz a Suratban, India gyémántcsiszoló fővárosában. A két hete tartó heves esőzések következtében a város egyes részein hét méter magasan áll a víz.

Csütörtökre Surat 90 százaléka került víz alá. Sok gyémántkereskedő háza tetején keresett menedéket az áradat elől. Az utcákon hömpölygő és az épületeket is elárasztó víz tönkretette a gyémántvágó és -csiszoló gépeket, amelyek várhatóan még három hétig működésképtelenek lesznek.

A kiesés becslések szerint 500 millió dolláros, azaz több mint 100 milliárd forintos kárt jelent a városnak. Surat ugyanis az évi 12 milliárd dolláros indiai gyémántexport 55 százalékáért felelős.

A legtöbb gyár még időben biztos helyre szállította készleteit, de valószínűleg így is sok csiszolatlan gyémántot mosott el a víz.

"Valószínűleg elveszítettük valamennyi nyersanyagot, de az semmi az eszközökben keletkezett károkhoz képest" - mondta a drágakő exportját ösztönző tanács vezetője.

Jelenleg az elsődleges probléma a városban rekedt 400 ezer munkás, és a több mint 3 milliós lakosság kimenekítése, és élelemmel, illetve ivóvízzel való ellátása.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×