eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Izrael tovább támad

Az izraeli kormányfő jóváhagyta országa libanoni offenzívájának kibővítését, mert elégedetlen azzal a tárgyalási folyamattal, amely a Biztonsági Tanácsban zajlik a tűzszünetre vonatkozó határozat kapcsán. Közben csökken az izraeli kormány támogatottsága.

Ehud Olmert úgy döntött, hogy Izrael kiszélesíti a Libanon elleni offenzívát. A hírt Jeruzsálemben közölte egy meg nem nevezett forrás.

"Két napja azt mondtuk, hogy tüzet szüntetünk akár katonai, akár diplomáciai értelemben. Mivel úgy látjuk, hogy a tűzszüneti alku az ENSZ-ben nem mutatja a várt előrehaladást, engedélyt adtunk a katonai akcióra" - közölték.

A döntés előtt az izraeli miniszterelnök több órán át tárgyalt Amír Perec védelmi miniszterrel.

Csökken az izraeli kormány népszerűsége

Közben izraeli felmérések tanúsága szerint egyre kevesebben vélik úgy, hogy a kormány jól kezeli a konfliktust, ezzel egyidőben pedig nő a kétely az izraeli győzelmi esélyekre vonatkozóan.

A kormány népszerűsége valószínűleg azért csökken, mert a közvélemény szerint a hadsereg nem képes megállítani a Hezbollah szüntelen támadásait.

Egy másik közvélemény-kutatás szerint csak minden ötödik izraeli véli úgy, hogy ha most véget érne a háború, azt győzelemnek lehetne tekinteni, míg 30 százalék szerint Izrael elveszti a háborút, 44 százalék véleménye szerint pedig egyik fél sem lesz győztes.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×