eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Agyvelőgyulladás Kínában

Kínában tizenhét ember halt meg agyvelőgyulladásban. A pekingi kormány közölte: a járvány egy észak-kínai városban okozta a haláleseteket az utóbbi két hétben. Az egészségügyi szakemberek szerint a vízimadarakban és sertésekben tenyésző kórokozó vírusát szúnyogok viszik át csípéseikkel.

Az Országos Epidemiológiai Központ honlapja szerint azokra az utazókra, akik főleg városokban, vagy turisták által látogatott helyeken töltenek el rövidebb időt, csak minimális veszélyt jelent a délkelet-ázsiai országokban főleg a nyári hónapokban előforduló betegség.

Magyarországon nem szerezhető be védőoltás a Kína északi részén járványt okozó agyvelőgyulladás típusa ellen, de ezt egyébként is csak azoknak javasolják, akik mezőgazdasági tevékenységet vagy kutatást folytatnak a fertőzött területeken, vagy rizsföldek, esetleg sertéstelepek közelében laknak huzamosabb ideig.

Az oltást a trópusi betegségekkel foglalkozó klinikákon kell kérni a kiutazás után.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×