eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Terrorveszély: három amerikai járat is célpont volt

Hivatalos amerikai forrásból is megerősítették, hogy három amerikai repülőjárat is célpontja lett volna annak az összehangolt támadásnak, amelyet az angol rendőrség szerda éjjel számolt fel.

A meg nem nevezett forrásokból származó értesülések szerint amerikai légitársaságok gépei is célpontjai voltak annak az összehangolt terrortámadásnak, melyet szerda éjszaka leplezett le a londoni rendőrség.

Amerikai terrorellenes hivatali források szerint a United Airlines, a Continental Airlines és az American Airlines egy-egy gépe is a feltételezett terroristák célpontjai között szerepelt.

A Scotland Yard szerint terroristák tíz repülőgépet akartak felrobbantani. A robbanóanyagokat kézipoggyászokban vitték volna az Egyesült Államokba tartó gépekre, a robbantást a fedélzeten akarták végrehajtani.

A testület helyettes vezetője közölte: az Egyesült Királyságban a "lehető legmagasabb terrorkészültségi szint van érvényben", ami szükséges az emberek biztonságának megőrzéséhez.

Paul Stephenson szerint nagyon súlyos merényleteket akadályoztak meg, mert a feltételezett elkövetők "tömeggyilkosságot akartak elkövetni".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×