eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Az al-Kaida áll a brit terrorfenyegetés mögött?

Az amerikai Belbiztonsági Minisztérium szerint az al-Kaida állhat a nagy-britanniai terrorfenyegetés mögött. Michael Chertoff miniszter bejelentette: hasonlóan a brit intézkedésekhez, időlegesen az Egyesült Államokban sem lehet folyadékot vagy zselét felvinni a repülőgépek utasterébe.

Az Egyesült Államok az Oszama bin-Laden nevéhez köthető al-Kaida nemzetközi terrorhálózathoz köthető a nagy-britannia terrorfenyegetés.

Michael Chertoff belbiztonsági miniszter ezt arra alapozta, hogy az eddig tudomásukra jutott információk szerint a tervezett terrorcselekmények elkövetési módja nagyon hasonlított volna az al-Kaida módszereihez.

A miniszter hangsúlyozta, hogy jelenleg semmi sem utal arra, hogy az Egyesült Államokat terrortámadás fenyegetné. Ennek ellenére komoly biztonsági intézkedéseket hoztak a repülőtereken és gépeken.

Így ideiglenesen az amerikai nemzetközi és helyi gépek fedélzetére is tilos folyadékot vagy zselét felvinni. Ez alól kivétel a bébiétel és a gyógyszer, de ezekről is bizonyítani kell ártalmatlan voltukat.

Az amerikai hatóságok ezen kívül arra szólítanak fel minden utast, hogy a lehető legkevesebb poggyászt vigyék magukkal. Elővigyázatosságból minden, az Egyesült Királyságból Amerikába tartó repülőgépre fegyveres kísérőt küldenek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×