eur:
395.32
usd:
368.25
bux:
71698.79
2024. július 2. kedd Ottó
A Porsche német autógyártó emblémája az egyik autón a cég stuttgarti üzemében 2019. február 19-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Ronald Wittek

Újabb brutális bírság a dízelbotrány miatt

Több mint félmilliárd euró megfizetésére kötelezte a németországi stuttgarti ügyészség kedden a Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche autógyártó társaságot

A cégnek olyan gyártmányok miatt kell a kasszába nyúlnia, amelyhez a szintén a VW-hoz tartozó Audi szállított dízelmotorokat. Az ügyészség közölte, hogy a társaságnak 4 millió euró szabálysértési bírságot kell fizetnie felügyeleti kötelezettség elmulasztása miatt, további 531 millió eurót pedig a szabálytalanság révén jogtalanul szerzett haszon ellentételezésére.

A Porsche nem él a jogorvoslat lehetőségével,

az összesen 535 millió euró (174 milliárd forint) bírságot hat héten belül kell befizetnie Baden-Würrtemberg tartománynak.

Az ügyészség szerint

a luxus sportautókat és városi terepjárókat gyártó társaság vezetése 2009-től kezdve nem felügyelte kellőképpen a modellek fejlesztésével foglalkozó részleg munkáját,

aminek következtében a károsanyag-kibocsátási előírásoknak nem megfelelő gyártmányok kerültek forgalomba. A szabálytalanság az Audi által kifejlesztett és gyártott, V6 és V8 típusú dízelmotorokkal szerelt Porschékkal kapcsolatos, amelyeket Európában és más piacokon értékesítettek.

A német közúti közlekedési hatóság (KBA) az érintett járművek egy része - mintegy 99 ezer kocsi - visszarendelésére kötelezte a társaságot Az ügyészség közleménye szerint

a bírsággal nem ért véget a VW dízelbotrányával kapcsolatban a Porschénál indult eljárások sora.

A társasággal mint jogi személlyel szemben indított szabálysértési eljárás jogerős lezárástól függetlenül továbbra is nyomoznak konkrét felelősök, természetes személyek után, és az ügy nem érinti a vállalat ellen indított magánjogi eljárásokat.

A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×