Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról - jelentette be a társaság.
Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme azonban heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.
A Handelsblatt cikke szerint ez a leglátványosabb eleme annak az erőfeszítésnek, amellyel
a gyártó szeretné végképp maga mögött hagyni a négy évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrányát.
Megkopott a márka renoméja, és a VW most a logó lecserélésével szimbolizálja, hogy az autógyártó új útra tért - amely a környezetvédelem felé vezet.
Nem véletlen, hogy az új logó először az első teljesen - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén Frankfurtban debütál.
A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen.
Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezet be a piacra, és arra törekszik, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsen. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.
Az új logóról egyelőre csak annyit árultak el, hogy
a mostani háromdimenziós változat helyett az újnak nem lesz térbeli kiterjedése,
keskenyebb, fiatalosabb és modernebb arculat készült. Néhány kiadványos, illetve a VW futballcsapatának, a VfL Wolfsburgnak a mezén már egy átmeneti változat látható, de az még nem a végleges logó.
Minden idők legnagyobb arculatváltásaként hirdetik a szeptemberi változást. Kétségtelen, hogy a Volkswagen csoport 171 országban van jelen, az átemenet tehát nem lesz azonnali. Csak a mintegy 10 ezer VW-kereskedőnél 70 ezernél több logót kell lecserélni, és utána jönnek az apróságok. Európában már szeptemberben megindul a nagy átalakulás, utána jön október a kínai piac, Észak- és Dél-Amerika csak 2020 elején kerül sorra. A folyamat valamikor jövő nyáron zárul majd a tervek szerint.
Az arculatváltás költségét nem közölte a társaság, de a lap szerint a négy éve a cég imidzsét a porba döntő
dízelválság kezelésére eddig több mint 30 milliárd eurót költöttek, ennek most egy töredékéből kijön a külső megújítása.
A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.