Néhány megtakarítási betétről, vagy kötvényről szóló hirdetésben nem az éves kamatot tüntetik fel, és ha erre nem hívják fel megfelelő módon a figyelmet, akkor megtévesztő lehet a befektetők számára - mondta az InfoRádióban Binder István.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője kiemelte: az ügyfelek legkönnyebben az egységesített betéti kamatlábmutató, azaz az EBKM alapján tájékozódhatnak, ez ugyanis egy évre szólóan mutatja meg a betétek tényleges kamatát. Ennek alapján tehát könnyen összehasonlíthatók a különböző futamidejű betétek is.
Az EBKM-et a pénzintézetek kötelesek feltüntetni a hirdetésekben, mégpedig a PSZÁF elvárása szerint nem apró betűvel, hanem jól olvasható módon.
Ha valaki úgy érzi, hogy bankja félrevezette, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelethez, vagy a PSZÁF-hez fordulhat. A felügyelet közvetít a pénzintézet felé, amely köteles kivizsgálni a panaszt, és megnyugtató választ adni.
Ha az ügyfél ezután is úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő választ, vagy úgy gondolja, hogy anyagi kár érte a megtévesztő reklám miatt, akkor a bírósághoz fordulhat és polgári peres úton kérhet kártérítést - mondta Binder István.