eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Félrevezető banki hirdetések

Félrevezető az a banki hirdetés, amelyben nem éves kamatmértéket tesznek közzé, és azt nem jelölik meg egyértelműen és feltűnően. Az is megtévesztő, ha több különböző konstrukció jellemzőit keverik - hívta fel a befektetők figyelmét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

Néhány megtakarítási betétről, vagy kötvényről szóló hirdetésben nem az éves kamatot tüntetik fel, és ha erre nem hívják fel megfelelő módon a figyelmet, akkor megtévesztő lehet a befektetők számára - mondta az InfoRádióban Binder István.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője kiemelte: az ügyfelek legkönnyebben az egységesített betéti kamatlábmutató, azaz az EBKM alapján tájékozódhatnak, ez ugyanis egy évre szólóan mutatja meg a betétek tényleges kamatát. Ennek alapján tehát könnyen összehasonlíthatók a különböző futamidejű betétek is.

Az EBKM-et a pénzintézetek kötelesek feltüntetni a hirdetésekben, mégpedig a PSZÁF elvárása szerint nem apró betűvel, hanem jól olvasható módon.

Ha valaki úgy érzi, hogy bankja félrevezette, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelethez, vagy a PSZÁF-hez fordulhat. A felügyelet közvetít a pénzintézet felé, amely köteles kivizsgálni a panaszt, és megnyugtató választ adni.

Ha az ügyfél ezután is úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő választ, vagy úgy gondolja, hogy anyagi kár érte a megtévesztő reklám miatt, akkor a bírósághoz fordulhat és polgári peres úton kérhet kártérítést - mondta Binder István.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×