eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

A terror hatása a benzinárra

Csütörtökön három százalékkal csökkent a kőolaj és 8 százalékkal a benzin ára a szabadpiacon, mert a Londonban leleplezett légimerénylet-előkészületek miatt a piacon a légiforgalom és általában az idegenforgalom csökkenésére számítanak.

Három százalékkal csökkent a kőolaj és nyolccal a benzin ára a szabadpiacon a csütörtöki londoni terrorfenyegetések hatására. A brit hatóságok 21 olyan embert tartóztattak le, akiket azzal gyanúsítanak, hogy tíz, Londonból az Egyesült Államokba tartó repülőgépet akartak felrobbantani.

Sarkadi-Szabó Kornél, a Raiffeisen Bank elemzője az InfoRádióban azt mondta, hogy az árcsökkenés csak átmenetinek tekinthető, mert az árakat még mindig az amerikai gazdaságról érkező hírek alakítják.

Az elemző szerint mivel csütörtökön tényleges terrorcselekmény nem történt, nem lehet olyan messzemenő hatásokkal számolni, mint a 2001. szeptember 11-i, Egyesült Államok elleni támadás után.

Sarkadi-Szabó Kornél az InfoRádióban rámutatott: az olajpiaci árakat nagyban befolyásolja az, hogy a résztvevők nem látják tisztán az amerikai gazdaság kilátásait. "Rendkívül nagy bizonytalanságban van a piac, rövidtávon az olaj árfolyama pedig bármilyen irányban elmozdulhat" - jelentette ki az elemző.

A szakember hozzátette, hogy a MOL-nak követnie kell a világpiaci jegyzések változását, ugyanakkor a magyarországi benzinár megállapításakor fontos a forint/dollár árfolyam is. Ha sokáig emelkednek az olajárak, akkor Magyarországon is emelkedni fog a benzin ára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×