eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Pánik a tőzsdéken

Pánikszerűen reagáltak az európai és amerikai tőzsdéken a londoni terrorfenyegetésre: jelentősen estek a légitársaságok és az utazási irodák részvényei.

A légi szektor és az idegenforgalmi cégek igen érzékenyen reagálnak ezekre a terrorfenyegetésekre, hiszen ezek érdemben befolyásolják az utazási kedvet és így a bevételek alakulását is - mutatott rá az InfoRádióban a portfolio.hu elemzője.

Pallag Róbert elmondta: az európai piacvezető légitársaságok, a British Airways, az Air France és a Lufthansa részvényei 5 százalék körüli esést mutattak.

Hasonló veszteségek jellemezték az amerikai légitársaságokat is, bár ott egyelőre mérsékeltebb a piaci reakció.

A szektorindex 2,5 százalékos csökkenést mutat, de a kereskedés még csak nemrég kezdődött el - tette hozzá az elemző.

Pallag Róbert szerint ilyen esetekben átmeneti pánikreakcióról van szó, hiszen a terrorfenyegetés csak akkor van érdemi hatással az utazási kedvre, ha fennmarad.

A korrekció azonban hosszabb időt vesz majd igénybe, így az elemző szerint egy hónapos távlatban nem feltétlenül rossz üzlet ilyen pánik idején vásárolni a légitársaságok papírjaiból.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×