eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

Itt a Nokia Siemens!

A Nokia és a Siemens bejelentette, hogy egyesítik hálózati berendezéseket gyártó cégeiket és ezzel az év második nagy horderejű fúziója történik meg a távközlési piacon.

Az új cég, a Nokia Siemens Networks fele-fele részben lesz a két telekommunikációs óriás tulajdona és a tavalyi adatok alapján a kettőnek együtt 15,8 milliárd dolláros árbevétele volt.

Egyik fél sem kívánta nyilvánosságra hozni az üzlet pénzügyi részleteit, de a Wall Street Journal úgy tudja, több mint 31 milliárd dollár értékű fúzióról van szó.

Az elemzőket egyébként nem lepte meg a hír, hiszen az Alcatel és a Lucent áprilisi fúziója után csak idő kérdése volt, hogy a Nokia hogyan és mikor lép.

Már februárban rebesgették

A finn cégnek az első negyedév végén 9 milliárd eurós készpénz-tartaléka volt és többször is jelezte, hogy aktív részese akar lenni a távközlési szektor legújabb konszolidációs hullámának.

Német üzleti lapok már februárban arról írtak, hogy a Siemens tárgyalt a Nokiával hálózati berendezéseket gyártó leányvállalata eladásáról, ám akkor az üzlet a jelek szerint azért hiúsult meg, mert a Nokiát csak a Siemens mobil hálózati részlege érdekelte.

Az egyesült cég egy súlycsoportba kerül a világ vezető hálózati berendezés-gyártójával, a Ciscoval és a már említett Alcatel-Lucenttel.

Elbocsátások

A két cég évi másfél millárd eurós megtakarítást vár a fúziótól a következő négy évben. Ennek része az is, hogy az összesen 60.000 alkalmazottjuk 10-15 százalékát elbocsátják.

Elemzők szerint a fúzió a megtakarítások szempontjából mindenképpen ésszerű lépés volt, ám arra nem számítanak, hogy a két másik nagy rovására növelni tudná piaci részesedését.

Az új cég székhelye Finnországban lesz, legnagyobb regionális központja pedig a Siemens főhadiszállásán, Münchenben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Támadás az elektromos autók ellen: minden autós fizessen

A megtett kilométerek után fizessenek az autósok – ezt akarja a brit kormánytól egy közlekedési témákra szakosodott civilszervezet, az úgynevezett „nettó zéró” klímacéllal összefüggésben. A Campaign for Better Transport (Kampány a jobb közlekedésért) nevű, 50 éve működő lobbicsoport először csak az elektromos kocsikat említette, de gyorsan módosította ajánlását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×