eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Veszélyes az ivóvíz Tihanyban, Balatonfüreden és Aszófőn

Megtiltotta Tihanyban, Aszófőn és Balatonfüreden az ivóvíz fogyasztását és főzésre való felhasználását a megyei Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, mert az ivóvízbázis szennyezett. Egyelőre senki sem betegedett meg.

Tihanyban, Balatonfüreden és Aszófőn sem lehet sem meginni, sem főzésre felhasználni a csapvizet - rendelte el a Veszprém megyei Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat.

Az intézkedést az ivóvízbázis szennyezettsége miatt kellett elrendelni. A szennyezés okait vizsgálják.

A korlátozás mindaddig érvényben marad, amíg a vonatkozó határértékek újból megfelelnek az ivóvíz minőségére vonatkozó követelményeknek - olvasható az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közleményében.

Az érintett településeken az ivóvizet az önkormányzat biztosítja.

Ritoók Emese, az ÁNTSZ szóvivője az InfoRádióban azt mondta: a szennyezést bakteriális fertőzés okozta, pontosabban azonban egyelőre nem tudott erről. A lakókat és a turistákat az önkormányzatnak kell értesítenie.

A korlátozás a jövő hét közepéig is eltarthat. Lakossági megbetegedésről egyelőre nem tudnak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×