eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Tandíj - újabb csörte

Az MSZP szerint a felsőoktatási intézményekben a 2007/2008-as tanév végére ki kell alakítani egy olyan minősítési rendszert, amelynek alapján eldől, hogy mely hallgatóknak kell fejlesztési részhozzájárulást fizetniük és kiknek nem. A Fidesz továbbra sem ért egyet a tandíj bevezetésével.

Tatai-Tóth András szocialista politikus azt mondta: a képzési hozzájárulást először a 2008. szeptemberében induló tanévben kell fizetniük a hallgatóknak. Úgy vélte: az egyetemeken és a főiskolákon akkorra már megfelelő minősítési rendszereknek kell működniük.

Emlékeztetett arra, hogy a diákok közül legjobban teljesítő 15 százalék mentesül a fizetés alól, ugyanakkor azok a hallgatók, akik gyengén teljesítenek, az állami finanszírozásból átkerülnek a költségtérítés képzésbe.

A Fidesz szerint a tandíj bevezetésével súlyosan csorbul a versenyképes tudás és a diploma megszerzésének lehetősége.

Koszorús László országgyűlési képviselő azt mondta: azokban az európai uniós tagállamokban, ahol van tandíj, a képzés költségének jelentős részét átvállalja az állam.

Hozzátette: a tagországok mintegy felében egyáltalán nincs tandíj, vagy csak jelképes összeget fizetnek a diákok.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×