eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Műegyetem: az egyesület felelős a lőtér helyreállításáért

Egyelőre nem tudni, mekkora kárt okozott a kedd éjszakai tűz a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, a rektor szavaiból azonban az derült ki, hogy a helyreállítás a lőteret működtető egyesület felelőssége.

Az üzemeltetési szerződés értelmében a lőteret ugyanolyan állapotban kell az egyetemnek visszakapni, ahogy azt átadta, hiszen ez a terület egyben óvóhely is, és ezt a funkcióját meg kell őrizni - mondta az InfoRádióban Molnár Károly.

Az egyetem rektora nem tudta még megmondani, hogy mekkora kár keletkezett az intézmény központi épületében, mivel a biztosító pénteken végzi el a felmérést.

Biztosan több millió forintos kárról van szó - mutatott rá Molnár Károly

Az egyetem vezetője hozzátette: a rektori tanács legkorábban szeptemberben dönthet a lőtér további sorsáról, de ő azt fogja javasolni, hogy zárják be.

Két évvel ezelőtt, amikor a központi épület rekonstrukcióját megtervezték, már úgyis elhatározták, hogy másra fogják használni ezt a területet - jegyezte meg a rektor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×