eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Lajtoskocsival viszik a vizet a Balaton északi részére

Lajtoskocsival és palackos vízzel oldják meg az ivóvíz pótlását három észak-balatoni településen, miután az ÁNTSZ bakteriális fejlődés miatt nem ajánlja a vezetékes víz fogyasztását. A korlátozás Tihanyt, Aszófőt és Balatonfüred egy részét érinti - mondta az InfoRádióban az utóbbi polgármestere.

Bóka István balatonfüredi polgármester az InfoRádióban közölte: valamennyi érintettet levélben és szórólapon értesítettek a korlátozásról. A szállodáknak is szóltak az önkormányzat illetékesei.

A Dunántúli Regionális Vízmű észak-balatoni igazgatója azt közölte: a bakteriális fertőzést az aszófői kútnál, egy rutinvizsgálat során fedezték fel. Jelenleg tisztítják a vízhálózatot, amelyből ezért a magas klórtartalom miatt sem lehet fogyasztani.

Lentár József az InfoRádióban elmondta, a mintát augusztus 8-án vették, ennek eredményét azonban csak csütörtökön kapták meg. Pénteken is vettek mintát, amelynek baktériumtartalmáról csak vasárnapra születik meg a vizsgálat eredménye.

A baktérium hányást és hasmenést okozhat, eddig azonban még egyetlen beteg sem jelentkezett ilyen tünetekkel a települések orvosainál.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×