eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Jönnek a magyarok Londonból

A Malév kommunikációs vezetője szerint rendeződik a csütörtöki, nagy-britanniai merényletkísérletek miatt kialakult helyzet.

Németh Krisztina az InfoRádióban azt mondta: hajnalban 119 utassal a fedélzetén megérkezett Budapestre a Malév gatwicki járata, a reggeli gép rendben elindult, egy másik magyar repülő várhatóan délelőtt hozza haza a Heathrow-ról az utasokat.

A légitársaság kommunikációs vezetője arról is beszélt, hogy a Londonba, illetve New Yorkba utazóknak a csütörtöki események miatt továbbra is biztonsági szigorításokra kell felkészülniük.

Hozzátette: továbbra is érvényben vannak a kézipoggyász tartalmát korlátozó intézkedések.

A Nemzetbiztonsági Hivatal egyik illetékese csütörtökön azt mondta: Budapest időben megkapta a szükséges tájékoztatást a nagy-britanniai terrorveszélyről.

Hangsúlyozta: az országban nem kell fokozott készültséget bevezetni.

A Scotland Yard összesen 24 embert vett őrizetbe, akik a gyanú szerint arra készültek, hogy Nagy-Britanniából az Egyesült Államokba közlekedő utasszállító repülőgépeket robbantanak fel.

A két országban az eset miatt a legmagasabb fokozatúra emelték a terrorveszély elleni készültség szintjét.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×