eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Átlagosnál alacsonyabb távhőáremelés Budapesten?

A főpolgármester szerint Budapesten nem lesz szükség a kormány által javasolt 18 százalékos távhődíj-emelésre. Demszky Gábor úgy vélte: 8 százalék is elegendő.

A szabad demokrata városvezető a nyitott városháza programsorozat újbudai állomásának megnyitóján hangsúlyozta: az áremelésről még nincs döntés, egyelőre csak a közgyűlési előterjesztés miatt készülnek számítások.

Hozzátette: a távfűtés díját 60 százalékban a gázár határozza meg.

Az átlagosan 30 százalékos háztartási gázáremelésre utalva közölte: ilyen jelentős mértékű drágulást a szolgáltató nem tud kigazdálkodni, a különbözetet rá kell terhelnie a fogyasztókra.

Demszky Gábor úgy fogalmazott: a növekvő gáz- és energiaárak miatt erősítik a szociális hálót Budapesten.

Azt mondta: erre a főváros a következő fűtési szezonban - a téli támogatással együtt - több mint 2,3 milliárd forintot költ.

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes az InfoRádióban azt mondta: az emelésről kizárólag a fővárosi közgyűlés dönthet, így szeptember 1-jétől nem léphet életbe a változtatás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×