eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

"A vizitdíj nem szünteti meg a hálapénzt"

Több szakmai konkrétumot várt az egészségügyi reformelképzeléseket tartalmazó Zöld könyvtől a Magyar Orvosi Kamara - mondta a testület elnöke, miután konzultációt folytattak harminc betegszervezettel.

Éger István szerint a Zöld könyv a laikusoknak, a civil szféra számára készült, a szakmának ennél mélyebb, több konkrétumot tartalmazó dokumentumra lenne szüksége, hogy arról komolyabb véleményt tudjon alkotni.

A könyvről a Magyar Orvosi Kamara elnöke az InfoRádióban kritikaként elmondta, abban nem látják a forrásokat, a prioritást, nem foglalkozik az anyag azzal, hogy az egyén egészségéért mindössze 15 százalékban felelős az ellátási rendszer.

Éger István kiemelte a kamara már többször hangoztatott álláspontját, miszerint az ellátórendszer átalakításához plusz forrásokra van szükség, még akkor is, ha később az egészségügyi rendszer működtetése olcsóbb lesz, valamint azt, hogy az esetlegesen bevezetendő vizitdíj nem szünteti meg a hálapénzt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×