eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

A mai menü: talpfekélyes csirkeláb és oszlásnak indult csirkezúza

Hatásosnak bizonyultak a húskommandó szigorított ellenőrzései. A gyakoribb vizsgálatok ellenére ugyanis kevesebb kifogásolható terméket találtak az idén, mint tavaly. Gyomorforgató példák persze így is akadnak: találtak eladásra szánt talpfekélyes csirkelábat és oszlásnak indult csirkezúzát is - írja a Népszabadság. Lapszemlénk.

A Népszabadság arról számol be, hogy hatásosnak bizonyult a húskommandó munkája. A szigorított ellenőrzések hatására visszavonultak a fekete áruval kereskedők.

Erre mutathat legalábbis, hogy a szaporodó ellenőrzések dacára csökkent a forgalomból kivont húsok mennyisége. Rossz példa persze így is akadt bőven: másfél tonna eladásra szánt talpfekélyes csirkeláb, oszlásnak indult csirkezúza, amit a kereskedő utólag fagyasztott le és 15 tonnányi jócskán szagos lengyel eredetű félsertés, amit a határról kellett visszaküldeni.

Jövőre már csökkenek a reálkeresetek is

Idén még csak a reálkereset növekedési ütemének mérséklődésére, januártól azonban már komoly visszaesésre lehet számítani - írja pénzügyi elemzőkre hivatkozva a Népszabadság.

A GKI Gazdaságkutatónál az idei évre átlagosan 6,4 százalékos nettókereset- és 3,3 százalékos reálkereset-emelkedéssel számolnak. A jövő évre már erős visszaesés várható, ami a költségvetési szférában három százalék körüli csökkenést, a versenyszférában pedig leginkább a változatlanságot jelenti.

Zavarok az infarktuskezelésben

A Magyar Nemzetben arról olvashatnak, hogy az ellátás veszélyeztetettségére hivatkozva sorra kérik a kórházak, hogy függesszék fel náluk a júliustól hatályos finanszírozási megszorításokat. Közben a kardiológusok a teljes sürgősségi infarktuskezelésre kérnek mentességet. Állításuk szerint e nélkül súlyos zavarok alakulhatnak ki.

Szabad rablás a pénzváltóknál

Számos panasz ellenére semmilyen változás nem történt tavaly óta a fővárosi pénzváltók működésében - írja a Magyar Nemzet. A legfrekventáltabb helyeken szemérmetlenül magas árfolyamkülönbséggel adják-veszik az eurót. Van, ahol például mindössze 213 forintot fizetnek egy euróért. Tavaly augusztusban ugyan eljárást helyezett kilátásba a Gazdasági Versenyhivatal, egy év leforgása alatt azonban nem történt előrelépés az ügyben.

Milliárdos tartozások az APEH feketelistáján

A Világgazdaság cikke szerint kétszázmilliónál is több adóhiányt halmozott fel egy komlói magánszemély, nem véletlen tehát, hogy felkerült a neve az adóhivatal feketelistájára. A jogszabály szerint az APEH negyedévente közzéteszi azoknak a nevét, akik 10 millió, illetve cégek esetében 100 millió forintnál is nagyobb összeggel tartoznak.

Egyre több a félrevezető ajánlat

A Napi Gazdaság arra figyelmeztet, hogy a kamatadó elkerülésére kidolgozott megtakarítások egy részét megtévesztő módon reklámozzák a bankok. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete azt javasolja, hogy a befektetési döntések meghozatalakor mindenki elsősorban az egységes betéti kamatmutató, az EBKM mértékére figyeljen, amelynek feltüntetésére jogszabály kötelezi a hitelintézeteket.

Kamerák a főváros útjain: hol figyelnek minket?

A Portfolio.hu-n arról olvashatnak, hogy több mint százmillió forintot költött idén a főváros a közlekedési kamerarendszer fejlesztésére. A korábbi 69 helyett immár 126 helyen figyelik a budapesti utakat. Az autóbuszsávokban szabálytalanul közlekedőkről a kamerák felvételeket készítenek, amelyek alapján a Budapesti Rendőr-főkapitányság eljárást kezdeményez.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×