eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

A Fidesz kevesli az árvízvédelemre fordított pénzt

A Fidesz szerint a kormány a tervezett összeg felét biztosítja a Vásárhelyi-terv idei beruházásaira. Fónagy János, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője azt mondta: a 2006 elején ígért tízmilliárd forintból nem egészen ötmilliárd áll a tárca rendelkezésére.

Az ellenzéki politikus utalt arra, hogy Persányi Miklós környezetvédelmi és vízügyi miniszter korábban azt mondta: ilyen ütemezéssel 25 évre van szükség a Vásárhelyi-terv megvalósításához a Tisza völgyében.

Fónagy János közölte: a Fidesz arra kéri a kormányt, hogy a Vásárhelyi-terv kivitelezésének lassítása helyett az eredeti ütemezésnek megfelelően hajtsák végre a programot.

A környezetvédelmi és vízügyi miniszter a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Kunszentmártonban azt mondta: a folytatják a védművek stratégiai fejlesztését.

Persányi Miklós hozzátette: tavaly 22 projekt indult el, ezek egyharmada az elmúlt esztendő végéig be is fejeződött.

A miniszter hangsúlyozta: a tavaszi rekord árvíz mintegy fél évvel lassította a munkákat, így az eredeti, 2007 végi időponthoz képest várhatóan később készülnek el ezek a beruházások.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×