eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Egy kiló gyümölccsel egy kiló széndioxid jár

Egy kiló, mediterrán országból hozott szőlő megvásárlásával egy kiló széndioxidot is veszünk, ugyanis mire ideérkezik a termék, nagyjából ennyi üvegházhatású gáz kerül a levegőbe - mondta a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.

Gulyás Emese az InfoRádióban elmondta: ha távoli országból származó zöldséget vagy gyümölcsöt veszünk, akkor számolnunk kell azzal, hogy a hosszú út miatt az élelmiszernek sok tartósításra van szüksége.

Az út során a gyümölcsöket olyan gázokkal kezelik, amelyek megakadályozzák az érésüket, majd amikor elérték a célállomásukat, érésgyorsító gázt bocsátanak rájuk.

A Food Miles, azaz az Élelmiszermérföldek nevet viselő mozgalom lényege, hogy odafigyeljünk arra, hogy mennyit utazott az étel az asztalunkig.

A közelről beszerzett zöldségek ugyanis a helyi gazdákat segítik, frissebbek, és szállításuk során sokkal kevesebb szennyezőanyag, például kipufogógáz kerül a levegőbe - mondta Gulyás Emese.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×