eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Alkotmánybírósághoz fordulhatnak a katonák és a rendőrök

Az Alkotmánybírósághoz fordul a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége, mert a kormány tervei között szerepel a nyugdíjkorhatár emelése, valamint a jubileumi jutalom megszüntetése.

A szervezet alelnöke az InfoRádióban azt mondta: a kormány azokat a szerzett jogokat kivánja eltörölni, amelyek miatt vonzóvá vált a fegyveres és rendvédelmi testület.

Balázs László hozzátette: a fegyveres erőknél hivatásos állományban dolgozó 25 év szolgálat után 5 év kedvezményben részesülhet, azaz akár már 57 éves korában nyugdíjba mehet.

Hangsúlyozta: ha valaki folyamatosan 25, 30 vagy 35 évet dolgozott megszakítás nélkül a testületben, akkor a 25. év után jogosult a jubileumi jutalomra.

Szólt arról is: a jelenlegi törvények szerint a nyugdíjat az utolsó év bérátlagából számítják ki, ha azonban a kormány ezt megváltoztatja az utolsó 3-5, vagy 10 év átlagára, akkor jelentősen csökkenhet a nyugdíj mértéke.

Balázs László azt mondta: ha életbe lépnek a változtatások, akkor az alkotmánybírósághoz fordulnak.

Danks Emese kormányszóvivő az InfoRádió kérdésére azt válaszolta: a kabinet még nem döntött ebben az ügyben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×