eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

A közbiztonság terén nem állunk rosszul

Nyilvánosságra hozza az unió igazságügyi biztosa a tagországok bűnözési statisztikáit év végén - értesült a Reuters. Franco Frattini célja, hogy a bűnözés elleni harcot összehangolják. Az egyre több bűncselekmény visszaszorítására pedig szakértői bizottságot hozna létre a biztos.

Magyarországnak nincs miért szégyenkeznie, hiszen folyamatosan csökken az ismertté vált bűncselekmények száma - közölte az ORFK szóvivője.

Garamvölgyi László az InfoRádióban azt mondta: míg 2000-ben csaknem 600 ezer bűncselekmény vált ismertté, addig tavaly már alig 400 ezret követtek el.

Budapest az európai fővárosok között közbiztonsági szempontból az első háromban szerepel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×