A hatósági engedélyeket, köztük a fővárosi területekre vonatkozó közterület-használati jogosultságot a főjegyző adja ki. Az eljárás meg is kezdődött, de a rendezők még számos dokumentumot, köztük a verseny helyszínrajzát sem mutatták be – tudta meg a Népszava Gy. Németh Erzsébet kultúráért felelős főpolgármester-helyettestől.
A fővárosi önkormányzat idei költségvetésébe nem tervezték be a nemzetközi kerékpárosverseny támogatását, noha alap szerint eredetileg több száz millió forintot reméltek a szervezők Budapesttől. A Giro kormányzati támogatása 7,8 milliárd forint, de ennek nagyobb része az olasz szervezőknek fizetendő jogdíj, amelyért Budapestre szállítják a csapatokat, az elszállásolásukról, ellátásukról, a médiáról és a verseny szakmai hátteréről is gondoskodnak.
A verseny fővárosi szakaszának pontos útvonala sem dőlt el, az eredetileg tervezett és az olasz szerzőkkel egyeztetett útvonalból várhatóan kimarad a pesti alsó rakpart–Margit híd–Fő utca–Ponty utca hurok és a versenyzők a Széchenyi térről egyből átmennek a Lánchídon. Az új útvonalra azért is szükség lenne mihamarabb, mert a verseny hétvégéjén – más sportprogramok miatt – várhatóan jelentős forgalomkorlátozásokat kell bevezetni. Akkor rendezik ugyanis Budapesten a női kézilabda Final Fourt, az Európa-futást, sőt másnap kezdődik az úszó Eb is.
A Giro május 9-én Budapestről indul majd, első három szakaszát Magyarországon rendezik. Az első napon Budapesten versenyeznek majd a profik, másnap a fővárosból Győrbe megy a mezőny, a harmadikon pedig Székesfehérvárról Nagykanizsára.