eur:
409.9
usd:
386.27
bux:
77065.02
2024. november 13. szerda Szilvia
Valparola, 2017. május 25. A 100. Giro dItalia olasz országúti kerékpáros körverseny mezőnye a verseny 18., Moena és Ortisei közötti 139 kilométeres hegyi befutóján a Pordoi emelkedőn, Valparola közelében 2017. május 25-én. (MTI/EPA/Alessandro Di Meo)
Nyitókép: MTI/EPA/Alessandro Di Meo

A Giro-rajt mentén is vitába keveredett a főváros és a kormány

A budapesti tömegközlekedés ingyenessé tételét is kéri a kormány a fővárostól a május 9-én rajtoló Giro d`Italia nemzetközi kerékpáros verseny rajtja idejére - mondta az InfoRádiónak az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A főváros vezetése máris jelezte: erről szó sem lehet.

Folyamatosan egyeztet a Fővárosi Önkormányzat és a Giro d'Italia szervezősége az idei verseny magyarországi rajtjáról; a tárgyalások szakértői szinten is zajlanak - számolt be az eseményekről az InfoRádióban Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, aki a témában maga is egyeztetett már a városvezetéssel.

"A költségeket a kormány állja, nem kérünk pénzügyi támogatást a fővárostól. Egy kérésünk volt, hogy

közterületi díjat a területfoglalásért ne számoljanak fel, illetve Brüsszelhez hasonlóan, ahonnan tavaly indult a kerékpárverseny, az érintett két napon ingyenes legyen a tömegközlekedés"

- tette hozzá.

A közlekedés ingyenessé tételét május 9-10-én nem is csak a Giro indokolja meglátása szerint:

  • lesz egy útlezárásokkal járó Európa-futás
  • női kézilabda Bajnokok Ligája Final Four a Papp László-arénában
  • a következő hétfőn kezdődik az úszó-Eb, amire ugyanekkor érkeznek a versenyzők és a szurkolók Budapestre.

Révész Máriusz kedden felkereste az ügyben Gy. Németh Erzsébet humán területért felelős főpolgármester-helyettest is, aki elmondta, hogy a kormány és az előző városvezetés között nem is volt semmilyen írásos megállapodás a Giro-rajttal kapcsolatban, erről még csak most kezdődött egyeztetés.

A kormánybiztos egy 7,8 milliárd forintos keretösszegről is beszélt a Népszavának adott interjújában, emellett számítanának a főváros támogatásának. Erről Gy. Németh Erzsébet azt mondta, úgy kell megszerezni a fővárosi nemzetközi versenyeket, hogy az itt élő polgároknak ne kerüljön az pénzbe.

"Mi erre közpénzt nem akarunk és nem is tudunk fordítani"

- tette világossá. A kormánybiztos a fővárosi politikus szerint hosszú listával érkezett, amiből a tömegközlekedés hétvégi, teljes Budapestre kiterjedő ingyenessége volt a legnagyobb tétel. Ám Budapest ezt nem vállalja, ugyanis százmilliós, "vállalhatatlan" kiesést jelentene.

A rendezvények utáni szemételszállítást és takarítást is ingyen kérte a kormány Budapesttől, de ez a kérés is falba ütközött, a nemzeti "kukaholding" a városvezető szerint "így is tízmilliárd forinttal lóg" az önkormányzatnak. Budapest például abban lesz partner, hogy a versenypályát az Andrássy úton és a város egyéb, kiemelt pontjain megépítsék.

Révész Máriusz az InfoRádiónak nyilatkozva egyébként azt mondta, a budapesti pénzügyi hozzájárulása nélkül is "működni tud" a Giro-rajt projektje.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: már a német kormány bölcsőjében benne volt a halál, és most hatalmas a káosz

Prőhle Gergely: már a német kormány bölcsőjében benne volt a halál, és most hatalmas a káosz

A nagy filozófiai problémák a német rendszerben: a társadalmi integráció, a környezetvédelem és az orosz–ukrán háború – mondta Prőhle Gergely, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója, korábbi berlini nagykövet. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az előre hozott választások okairól és várható fejleményeiről, a koalícióalkotás nagy nehézségeiről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×