eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Izrael ismét Bejrútot bombázta

Az izraeli légierő péntekre virradóra ismét bombázta Bejrút déli negyedeit - közölte a libanoni rendőrség.

A főváros központjában nyolc nagy erejű detonációt lehetett hallani, de egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi volt a célpont.

A Libanon Hangja rádió szerint több helyen is tűz keletkezett, és vastag füstoszlopok emelkedtek a városnegyed fölé. Áldozatokról és károkról egyelőre nem érkeztek jelentések.

Az izraeli légierő Libanon északi részét is bombázta. Kórházi források szerint Akkar tartományban, a szíriai határ közelében fekvő Balenat al-Hissza térségében tizenegy civil meghalt, kilenc megsebesült.

A két hullámban végrehajtott légitámadás egyik célpontja a szíriai határon lévő Arida határállomáshoz vezető út, illetve egy híd volt.

A rendőrség közölte: izraeli harci gépek Kelet-Libanonban ismét bombázták a Bejrút-Damaszkusz útvonalon található Masznaához vezető utat és az annál északabbra fekvő, Libanont a szíriai Homsszal összekötő utat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×