eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Két csoportban jönnek haza a Londonban rekedt magyarok

A londoni Heathrow repülőtéren rekedt magyar utasok egy része csütörtökön este tér haza a Gatwick repülőtérről induló MA 615-ös járattal, a többiekért pedig a magyar légitársaság egy nagyobb repülőgépet küld, amely péntek reggel viszi őket haza - közölte Bánszki Mihály, a Malév londoni állomásvezetője.

A Malév a nap folyamán törölte MA 611-es London-Budapest járatát, amely 12.45-kor indult volna a Heathrow repülőtérről.

A járat el sem indult Budapestről Londonba, minthogy a Heathrow időközben felfüggesztette az érkező járatok fogadását.

A Malév londoni illetékese elmondta, hogy a Heathrow-n várakozó 125 magyar utas közül 45-en vállalták, hogy átutaznak a Gatwickre, és onnan az esti Malév-géppel térnek haza.

A többiek megvárják a Malév éjszakai gépét, amely pénteken a menetrend szerint, 7.15-kor indul velük haza Budapestre.

Bánszki Mihály közlése szerint a légitársaságok egy része számára már engedélyezték a leszállást a Heathrow-n, míg egy másik csoportjuk - köztük a Malév - egyelőre nem kapott engedélyt erre, ezért döntöttek úgy, hogy a Gatwickről küldik haza azokat a magyar utasokat, akik nem akarnak péntek reggelig várni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×