eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Tesla új, az eddigieknél lényegesen olcsóbb elektromos autója, a Model 3.
Nyitókép: MTI

A németek támogatás nélkül már nem szeretik annyira az elektromos autókat

Egy friss felmérés szerint egyre kevesebben "álmodnak" elektromos autóról Németországban, miután a kormány a múlt év végén megszüntette a vásárlásukhoz eddig nyújtott állami támogatást. Úgy tűnt, hogy ezt nem csak a vásárlók sínylik meg, hanem a legtekintélyesebb német autógyártók is, de szakértők szerint nem ennyire egyértelmű a képlet.

A statisztika szerint a német autógyártók tavaly sikeres évet zártak, rendkívüli módon tudták növelni eladásaikat,

az egyetlen bökkenő azonban, hogy nem Németországban, hanem külföldön, mindenekelőtt Kínában.

Szakértők szerint az e-mobilitásra való áttérés "politikai szempontból" is kívánatos. Az Európai Unióban ugyanis 2035-től már nem vesznek nyilvántartásba új belső égésű motorokkal felszerelt járműveket, amire a német gyártók is reagálni kívánnak. Ennek jegyében a Mercedes-Benz már mostantól több, teljesen elektromos járművet kínál, míg az Audi 2026-tól tervezi az elektromos autókra történő teljes átállást.

Az ARD közszolgálati médium beszámolója szerint a BMW nem ennyire "mohó". Egyelőre nem kíván dátumot adni az elektromos járművek kivezetésére, inkább rugalmasan reagál a piaci fejleményekre.

A szakértők szerint ugyanakkor a tervezett változtatás nem biztos siker. Az alternatív meghajtású típusokra való átállás ugyanis komoly kihívások elé állítja az autógyártókat. Az elektromos autók gyártása a teljes gyártási folyamat megváltoztatását követeli, ás át kell képezni az alkalmazottakat is. Nem lesz többé szükség olyan magasan képzett mérnökökre, akik a a dízeljárművek vagy a benzinmotorok gyártására összpontosítottak.

Németországban tavaly novemberben még azt a célt tűzték ki, hogy 2030-ig 15 millió elektromos autó közlekedjen a német utakon. Az új autót vásárló korábban 3000-4500 eurós állami támogatásra számíthatott, a takarékossági kényszer azonban "közbeszólt". Noha a legnagyobb gyártók, köztük a Volkswagen, a Mercedes és az Opel vállalták, hogy ideiglenesen kompenzálják az elmaradt támogatás egy részét, ez csak rövid távra jelent megoldást. A kormányzati döntés jelentős mértékben visszavetheti az elektromos autók iránti keresletet.

Ráadásul sok német számára az elektromos autó a jelenlegi viszonyok közepette "nem téma". A DAT (Deutsche Automobil Treuhand) iparági szövetség felmérése szerint a a vonakodásnak több oka van. Az adatok szerint

a megkérdezett autótulajdonosok több mint egyharmada a jelenlegi árviszonyok közepette jelenleg elképzelni sem tudja, hogy elektromos autóra váltson.

A válaszadók csaknem egynegyede a "nem tudom" választ adta, míg csaknem 40 százalék öt év múlva tudta elképzeli a váltást. A "hagyományos" meghajtású auók tulajdonosai a magas árak mellett említették többi között a kiforratlan infrastruktúrát is.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×