Infostart.hu
eur:
382.24
usd:
328.1
bux:
108731.52
2025. december 8. hétfő Mária
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) neve a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) korábbi székházán Budapesten 2013. október 1-jén. Szeptember 16-án Országgyűlés elfogadta az MNB-ről szóló törvényt, amely összevonja a jegybankot és a PSZÁF-ot, ez utóbbi megszüntetésével.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Megbüntette a jegybank az MKB Nyugdíjpénztárat

Az MNB 9,5 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki egyebek közt számos informatikai biztonsági, kiszervezési, számviteli és vállalatirányítási hiányosság miatt. A feltárt jogsértések nem fenyegetik a pénztár biztonságos működését

Az MNB átfogó vizsgálatot végzett az MKB Nyugdíjpénztárnál, a 2015. január 19-től a vizsgálat végéig tartó időszakot áttekintve. Ellenőrzése nyomán a jegybank felszólította a pénztárat, hogy egy általa kötött szerződés költségeit ossza meg az önkéntes és magánnyugdíjpénztári ágazat között; pénzügyi terve készítésekor az előre látható kötelezettségeket vegye figyelembe, és képezze a vonatkozó céltartalékokat. A jövőben dokumentálja, hogy könyvvizsgálója a pénztár eszközeire vonatkozó analitikus nyilvántartását összevetette a negyedév végi letétkezelői nyilvántartással - írták.

A nyugdíjpénztár igazgatótanácsában képviseletet kell biztosítania a magánnyugdíjpénztári ágazat tagságának is, a vezető tisztségviselők számára pedig a továbbiakban nem lehet felmentvényt adni a tevékenységükkel kapcsolatos felelősségükre vonatkozóan. Az MNB arra is felszólította a pénztárat, hogy az ellenőrző bizottság vizsgálja a jövőben a pénztár gazdálkodásának minden alapvető elemét, beleértve a kiszervezett tevékenységek szerződésszerű teljesítését.

A pénztárnak ügyelnie kell a jogszabályszerű felügyeleti jelentéstételekre, az éves beszámolók leltárral való alátámasztására, és arra, hogy a pénztártagság létszámáról azonos adatot mutassanak az adatszolgáltatások és a tagi leltárak. Az IT-biztonság terén a pénztárnak egyebek közt az adatvagyon hiánytalan felmérése, az informatikai szabályzatok aktualizálása, az egyes munkakörökhöz kötött informatikai ismeretek meghatározása, az informatikai kockázatok kezelése, az informatikai védelmi rendszer zártságának fenntartása, vírusvédelem, licenszek nyilvántartása, mentések, monitoring és naplózás terén voltak hiányosságai.

Mindezeken túl a be- és átlépésekben, illetve a tagdíjbefizetések felosztása, az elszámoló egységek árfolyamának közzététele, az elhunyt tagok örökösi/kedvezményezetti kifizetései, a nyugdíjas tagoknak járó szolgáltatások, a tagi kölcsönnel kapcsolatos eljárások, a megcélzott portfólió összetétel és a hozzá rendelt referenciaindex összhangja témáiban tárt fel hiányosságokat a jegybank.

Azt is közölték: a bírságösszeg meghatározásakor súlyosbító körülménynek számított több feltárt hiányosság súlya, kockázata és ismétlődő jellege. Enyhítő körülménynek minősült, hogy a pénztár a jogsértések egy részének megszüntetésére intézkedéseket mutatott be, illetve együttműködött a jegybankkal a vizsgálat során.

Címlapról ajánljuk
„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

Ukrajna fordulópont előtt állhat – közölte egy brit kormánytag Volodimir Zelenszkij hétfői, londoni útja előtt. Az ukrán elnök egyszerre tárgyal majd a brit, a francia és a német vezetőkkel, miközben Washington – őket megkerülve – a Kremllel való megegyezésre sürgeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

A Ford vezére, Jim Farley a Financial Times hasábjain figyelmeztet arra, hogy Európa autóipara ismét feszült figyelemmel kíséri Brüsszel lépéseit. Az Európai Bizottság hamarosan új szabályokat jelenthet be az elektromos járművekre való átállásról és a szén-dioxid-kibocsátási célok módosításáról, miközben a jelenlegi előírások szerinte túl gyors váltást kényszerítenek ki. Farley rámutat: a valóság az, hogy az európai vásárlók – legyen szó magánszemélyekről vagy vállalkozásokról – egyelőre nem vásárolnak tömegesen elektromos autókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×