eur:
408.06
usd:
375.13
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre
Az új Toyota Corolla Cross GR Sport a 38. Bangkoki Autószalon sajtónapján, 2021. november 30-án. A szervezők mintegy 800 ezer látogatót várnak a 12 napos eseményre, amelynek középpontjában az elektromos járművek állnak.
Nyitókép: MTI/EPA/Rungrodzs Jongrit

Példátlan lépésre készül a világ legnagyobb autógyártója

A világ legnagyobb autógyártója 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott, termékeket bemutató prospektusokat és brosúrákat Japánban, helyette érintőképernyőről elérhető okoskatalógusok használatát támogatja a márkakereskedésekben.

Az autóvásárlók és az autók iránt megszállottan érdeklődő kamaszok többsége hozzászokott ahhoz, hogy a nagy autókiállításokon és a márkakereskedésekben prospektusokat gyűjtsön. Előbbiek azért teszik ezt, hogy többet tudjanak meg a kívánt modellről, és össze tudják hasonlítani azt a riválisok kínálatával, utóbbiak pedig egyszerűen ingyenes olvasnivalóra, emlékre vágynak, amelyből a kedvenc típusaik képét akár ki is vághatják. Ma azonban már más idők járnak, az autós témájú weboldalak és a gyártók által bárki számára biztosított online prospektusok valódi, környezetbarát alternatívaként szolgálnak a nyomtatott brosúráknak. A Toyota legalábbis így gondolja, ezért nemrég bejelentette, hogy 2025-től kezdve Japánban nem ad ki több papíralapú termékprospektust, amivel csökkenti a működésével kapcsolatos környezetterhelést.

„Sok éven keresztül papír termékkatalógusokat biztosítottunk, de a fenntartható fejlődési célok és a szén-dioxid-semleges kezdeményezések további támogatása érdekében 2025 januárjától leállítjuk a Toyota márkájú járművekhez készült összes papírkatalógus gyártását és nyomtatását” – idézi a smartermedia.hu az autógyár hivatalos közleményét.

Eddig a japán piacra gyártott, papírból készült termékkatalógusokhoz évente körülbelül 7000 tonna papírt használt fel a Toyota, amihez nagy mennyiségű fára volt szükség, de a gyártás, a szállítás, a tárolás és a hulladék papír újrahasznosítása is sok problémát – és szén-dioxid-kibocsátást – okozott. A most bejelentett változás az előrejelzések szerint évente körülbelül 11 ezer tonnával csökkenti majd a szén-dioxid-kibocsátást a Toyota Coniq Alpha intézet kutatása szerint.

Természetesen a japán autóvásárlók és érdeklődők nem maradnak terméktájékoztatók nélkül 2025 után sem. Fokozatosan bevezetik ugyanis a digitális terminálokon keresztül elérhető „intelligens” katalógusokat a Toyota márkakereskedésekben egész Japánban, hogy vonzóbb autóválasztási élményt nyújtsanak a vásárlóknak. Ezek az „okoskatalógusok” nagyfelbontású képernyővel szerelt táblagépeket használnak majd, hogy egyedi digitális tartalmat nyújtsanak: például a jármű tulajdonságait könnyen érthető videók és számítógépes grafikák segítségével mutatják be, valamint több modell műszaki adatainak és felszereltségének egymás melletti összehasonlítására is lehetőségét biztosítanak. Természetesen a hagyományos katalógusok PDF-változatai továbbra is elérhetőek lesznek a Toyota japán weboldalán, ha valaki inkább azokat preferálná.

2022-ben jelentette be a Toyota, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érne el, a papíralapú prospektusok megszüntetése csak egy apró lépés az ehhez vezető úton. Bár a változás egyelőre csak a Toyota japán márkakereskedőit érinti, hasonló stratégia más piacokon is várható az autógyártó kibocsátáscsökkentő céljainak eszközeként – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Amerikai elnökválasztás 2024: hamarosan eldől Trump és Harris küzdelme

Amerikai elnökválasztás 2024: hamarosan eldől Trump és Harris küzdelme

A mai nappal pont kerül a számtalan váratlan fordulatot hozó 2024-es amerikai választási kampány végére, és eldől, hogy az Egyesült Államok következő elnökét Donald Trumpnak vagy Kamala Harrisnek fogják hívni. A republikánus és a demokrata jelölt megválasztása is történelminek minősülne: Trump az első bíróság által elítélt bűnözőként, és a legöregebb elnökként kezdhetné második ciklusát, előtte pedig csak egyszer volt arra példa, hogy egy politikust nem egybefüggő nyolc évre küldtek vissza a Fehér Házba. Mindeközben a hivatalban lévő Joe Bident lecserélő Kamala Harris alelnök győzelmével az első (színesbőrű) nőt iktatnák be pár hónap múlva a "szabad világ vezetőjévé". A legfrissebb fejleményekről és választási eredményekről szóló percről-percre tudósításunkat alább követhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 4. 20:22
×
×
×
×