2023-ban Magyarországon 17 300 új Toyota személy- és haszongépjármű került forgalomba, és ezzel első helyen végzett az összesített magyarországi piacon, ahogy a története során először a személyautók között is piacvezető lett a korábbin második-harmadik helyezések után.
"A piac gyakorlatilag stagnált, és a mi részesedésünk a tavalyi évben átlépte a 10 százalékot, sőt meghaladta a 11 százalékot is" – mondta az InfoRádióban László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója. A használtautó-piacon is jelentős részesedése van a Toyota hazai márkakereskedői hálózatának, mert 2023-ban több mint négyezer autót értékesített.
László Richárd hozzátette, hogy a hibrid meghajtás jelenti a jelenlegi sikerek titkát. 2023-ban tavaly történelmi csúcsot, 52 százalékot ért el az elektrifikált autók aránya az újautó-eladásokban hazánkban (25 százalék lágy hibrid elektromos, 17 százalék öntöltő hibrid elektromos, 5 százalék plug-in hibrid elektromos, 5 százalék akkumulátoros elektromos), ebben a Toyota magyarországi eladásainak 75 százalékát, a Lexus értékesítéseinek pedig 98 százalékát tették ki tavaly Magyarországon az elektrifikált autók. A két márka az összes magyarországi elektrifikált újautó-értékesítés mintegy egyötödét és a lágy hibridek nélküli elektrifikált eladások 40 százalékát jegyzi.
A Toyota csoport a világ legnagyobb autógyártójának bizonyult 2023-ban is, november végéig 10,2 millió autót értékesített, és másfél millió eladott példánnyal előzi meg a legközelebbi versenytársát.
"A Toyota legprofitábilisabb éve lesz a 2023-as. Az előzetes kalkulációk szerint akár 30 milliárd dolláros profitra, tehát tiszta nyereségre is tehet szert a cég" – mondta Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi PR és kommunikációs vezetője, és hozzátette, a Toyota Európában már a második helyen áll, a közép-európai régió pedig a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik.