Az élelmiszerbolti vásárlásokkal kapcsolatban megfigyelhető, hogy az üzletekbe történő belépés és a fizetés között eltelt idő lerövidült, valamint csökkent az úgynevezett impulzusválasztások száma – ismertette az InfoRádióban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara általános alelnöke.
A korábbiakhoz képest tehát rutinszerűbben, tervezettebben vásárolnak a fogyasztók,
„sokan listákkal a kezükben érkeznek a boltokba és a sorok közötti sétálgatás, nézelődés szinte megszűnt”
– fogalmazott Süle Katalin. Hozzátette, szemlátomást odafigyelnek a vásárlók, hogy kevés időt töltsenek a vásárlással, és célirányosan haladjanak annak során, ami felelősségteljes magatartásnak számít.
A fogyasztók továbbá igyekeznek olyan értékesítőhelyeket felkeresni, ahol a fogyasztói kosár teljes palettája megtalálható, továbbá olyat, ahol nyitott parkoló áll rendelkezésre, hogy minél több időt tudjanak a szabadban tölteni. Süle Katalin érdekességként jegyezte meg, hogy mivel megkezdődött a tanév és a gyerekek iskolába kezdtek járni, ezért kevesebben dolgoznak home office-ban is, és például az áruházi szendvicseladásokban érzékelhető egy növekedés a tavaszi időszakhoz képest.
A kamara általános alelnöke az InfoRádió kérdésére arra is kitért, hogy a koronavírus-járvány első hullámában csökkent a vásárlások száma, és hektikussá vált azok heti eloszlása, változott a fogyasztói kosár összetétele, miközben nőtt is annak értéke. Mégis elmondható, hogy a vásárlások számának a változásával csökkent a forgalom. A tartós élelmiszerek aránya nőtt, a lédig áruk iránti kereslet pedig jelentősen eltolódott az előre csomagoltak felé. Kiemelte, hogy tudatosan, a vásárlásra felkészülve érkeznek a fogyasztók a boltokba, és célirányosan azt a terméket teszik a kosárba, amit otthon elterveztek.
Süle Katalin megjegyezte, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaránál
bíznak abban, hogy ez a tudatos magatartás a jövőben is megmaradt, hiszen ez, mint fogalmazott, mindannyiunk felelőssége is.
Végezetül hangsúlyozta: Magyarország a népességének akár másfélszeresét is élelmezni tudná, ami egy hatalmas kincs és erőforrás, ezért meg kell becsülni a magyar mezőgazdaságot, az élelmiszeripart és annak valamennyi dolgozóját, hiszen a magyar termékek tudatos vásárlása mindenképp segíti a magyar gazdaságot, agrárgazdaságot.
Ezért egy feladatunk van nekünk, fogyasztóknak: azt a mottót tűzzük ki magunk számára, hogy „én is hazait vásárolok”.