eur:
411.21
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Állami segítség nélkül nem fogynak az elektromos autók

Az állam támogatása nélkül még sehol Európában nem tudott fellendülni az elektromos autók piaca - mondta az InfoRádióban a Magyar Elektromobilitási Szövetség elnöke. Ungár János szerint a német támogatási rendszer jó alap, a zöld rendszámok kiosztását pedig szigorítani kellene.

A szövetség a napokban konferenciát is tart, hogy egyeztessenek a novemberig kidolgozandó stratégiáról, amely meghatározza az uniós országok elektromobilitását is – emelte ki a Magyar Elektromobilitási Szövetség elnöke.

„A közlekedés felel a károsanyag-kibocsátás 20 százalékáért, ennek csökkentése nagyon fontos cél. Ennek érdekében hirdette meg a kormány a Jedlik Ányos-tervet. A szabályozások egy része 2016-tól már életbe is lépett, pályázati rendszerek, különböző támogatási konstrukciók indulnak Magyarországon” - jelezte Ungár János.

Németországban állami támogatásban részesülhet az, aki elektromos autót vásárol, erről a Magyar Elektromobilitási Szövetség elnöke azt mondta, az a tapasztalat, hogy ahol ez az iparág sikeresen megindul, nő az elektromos hajtású járművek száma, azt mindenhol összetett rendszer segíti. Ennek része az infrastruktúra kialakítása, amelyben az állam szerepet vállal, másrészt a jelenleg hezitálókat ösztönző intézkedések bevezetése.

Ungár János kiemelte: „Európában nincs olyan példa, hogy jelentősen nőtt volna az elektromos járművek száma ilyen típusú intézkedések nélkül.”

A zöld rendszámról a Magyar Elektromobilitási Szövetség elnöke úgy fogalmazott: „rendkívül jó gondolat, hiszen felhívja a figyelmet, hogy az utakon már közlekednek olyan járművek, amik lényegesen kedvezőbb károsanyag-kibocsátással rendelkeznek, mint a hagyományosak.”

Ungár János hozzátette, hogy ugyanakkor érdemes lenne egy úgynevezett kibocsátási felső határt meghatározni, hogy ne minden plugin hibrid kategóriába sorolt járműnek adják meg a tiszta jármű jelzést.

„Azt látjuk, hogy 70 gramm/kilogramm szén-dioxid kibocsátás körül van az a határ, amíg azt lehet mondani egy autóra, hogy kiemelten környezetbarát” - fűzte hozzá a Magyar Elektromobilitási Szövetség elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×