A csepeli kikötő Magyarország legnagyobb áruforgalmi kikötő, árvíz esetén pedig megszűnik a rakodás, ezért van óriási jelentősége az áradástól óvó falnak – hangsúlyozta Sztilkovics Szávó. A mély – 6-8 méterre lenyúló – alapozásnak köszönhetően a létesítmény az árvíz szintjét el nem érő magas vízszinttel szemben is védi a területet – tette hozzá.
A műszaki próba során a beszállító cég bemutatta a kikötői alkalmazottaknak, hogy hogyan kell összeszerelni a mobil alumínium szerkezetet. Erről fotó- és videódokumentáció is készült, hogy a következő generáció is elsajátíthassa ezt a tudást.
„Reményeink szerint ez a műszaki létesítmény sok évtizeden keresztül képes itt funkcionálni és védeni a kikötőt”
– fogalmazott. Az eszköznek – 150 millió forintért – tárolócsarnokot is kialakítottak.
A vissza nem térítendő uniós és hazai támogatásból megvalósított beruházás összköltsége 1,36 milliárd forint volt. A kedvező időjárási viszonyoknak köszönhetően fél évvel a határidő előtt fejeződnek be a munkálatok.
A Mahart Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója szerint hamarosan jelentős esőzések lesznek, ekkor pedig jó szolgálatot fog tenni a mobil árvízvédelmi fal.