Infostart.hu
eur:
389.66
usd:
330.24
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: magyarepitok.hu

Célegyenesben a nagy balatoni fejlesztés: heteken belül érkeznek a világklasszisok

A Superbike-vb mezőnye a július 25-27-i, a gyorsasági világbajnoki sorozatok csúcsának számító MotoGP, Moto2 és Moto3 kategória versenyzői pedig az augusztus 22-24-i hétvégén látogatnak el a Balaton Park Circuitre.

Világszerte, Indonéziától Japánig, a gyorsasági motorsportok rajongóinak százmilliói próbálják majd kiejteni, a Balaton partján megbúvó, alig 1300 lelkes Balatonfőkajár nevét. Bő három évtized után, a Superbike-vb mezőnye a július 25-27-i, a gyorsasági világbajnoki sorozatok csúcsának számító MotoGP, Moto2 és Moto3 kategória versenyzői pedig az augusztus 22-24-i hétvégén látogatnak el a Balaton Park Circuitre – írja a magyarepitok.hu.

A Balaton Park Circuit rövidesen megkaphatja a MotoGP és Superbike világbajnoki futamok megrendezéséhez a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) legmagasabb szintű pályalicencét, ehhez azonban jelentős átalakításokra volt szükség a vandonatúj pályán. Speciális összetételű aszfalttal kialakított kopóréteg, három átépített kanyar, háromszorosára növelt bukótér – csak néhány munkafolyamat, amit a Colas Út Zrt. elvégzett a balatonfőkajári versenypályán. A célegyenes kivételével, a szakemberek a teljes pályahosszon dolgoztak

A Balaton Park Circuiten, amely a Forma–1-es futamokhoz szükséges szabványok szerint épült, meghagyták az eredeti, 4115 méter hosszú, 10 bal és 6 jobb kanyarral kialakított nyomvonalat, de az átépítéssel a motorversenyek során a versenyzők körönként 4075 méteres távot teljesítenek, eközben tíz bal és hét jobb kanyart kell bevenniük.

A MotoGP-versenyzők gyakran lépik át a 300-350 km/órás sebességet, ezért a pályát övező, a kicsúszáskor, eséskor kulcsszerepet betöltő bukótereket jelentősen meg kellett növelni. Ez több szakaszon a szalagkorlát és a kerítésrendszer áthelyezésével járt, ahol ehhez nem volt elegendő hely, ott egészítették ki a nyomvonalat. A 7-es kanyarban szűkítettek a kanyaríven, amivel megnövelhették a mögötte lévő bukóteret. A 11-es ívelt, hosszú balkanyarban egy lassító megépítésével késztetik a versenyzőket a sebességük csökkentésére. A célegyenes előtti kanyarkombinációt leegyszerűsítették és szűkebb ívűre építették át.

A kavicságyakat és a bukótereket a korábbihoz képest a háromszorosára, összesen 50 ezer négyzetméterrel bővítették ki. A bukótér megnövelése és a nyomvonal bővítés érintette a pálya biztonsági rendszereit is. Áthelyezték az első védelmi vonalat képező háromszintes szalagkorlátot- és alkatrészfogó kerítésrendszert.

A beavatkozási helyeken a régi pálya is új kopóréteget kapot, a versenypálya zárórétegét egy speciális bitumen és adalék felhasználásával készített aszfaltkeverékkel építették meg. A műveletet speciális szintvezérléssel és három géplánccal végezték el. A szervizutak hálózatának megújítása, az aszfaltos bukóterek, valamint a pálya kopórétegéhez közel 13 ezer tonna aszfalt bedolgozására volt szükség.

A kivitelezés utolsó szakaszaiban, az utóbbi hetekben a szakemberek a gyengeáramú rendszerek kiépítését és a ledpanelek felszerelését végezték el. A bukóterek és a rázókövek végleges kialakítása után pedig a festési feladatok kerültek sorra.

A pálya átalakítását rendszeresen ellenőrzi Bartolome Alfonso Ezpeleta, a FIM biztonságért felelős tisztviselője. Ezpeleta a nemzetközi sajtóban elégedettségét fejezte ki a Balaton Park Circuit átalakítása kapcsán. Úgy vélekedett, biztos abban, hogy a pálya megkapja az FIM Grade A licencét.

A pályaátalakításról még több kép itt.

Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×