Az önvezető technológia elterjedéséhez a legkedvezőbb terep az autópálya. Éppen az az úttípus, amely csúcsforgalomban – a humán vezetők hibái miatt – manapság rendszerint működésképtelenné válik - mutat rá cikkében a Magyar Idők.
A lap utal arra, hogy torlódásokban bekövetkező balesetekről szóló híreket rendszeresen olvashatunk az M7-essel kapcsolatban,
pedig az autópálya feladata éppen a nagyobb gépkocsiforgalom gyors közlekedésének biztosítása több száz vagy akár több ezer kilométeren keresztül is.
El is látná, ha a közlekedők fegyelmezetlensége, az „emberi tényező” nem eredményezne a csúcsidőszakban szinte kiszámíthatóan balesetet, ami aztán fél- órákra működésképtelenné teszi a teljes rendszert -teszi hozzá a lap.
Az újság szerint éppen az autópálya az az úttípus, ahol a leghamarabb jelenhetnek meg az önvezető járművek.
Az autópálya egyirányú út, egymás mellett haladnak a sávok, keresztezőforgalom nincs, a ki- és besorolás jól szabályozott.
Az autópályán már ma is képesek emberi felügyelettel, de szinte beavatkozás nélkül haladni azok a gépkocsik, amelyeket felszereltek aktív sebességtartóval, aktív sávkövetővel és egyéb vezetéstámogató rendszerekkel.
A lap úgy véli, önvezető rendszerekkel felszerelt autóbuszok esetében elkerülhetők lettek volna az olyan tragédiák, mint a magyar diákok balesete Verona mellett, vagy a közelmúltban történt ráfutásos ütközés a német A9-es autópályán Bajorországban.
Az önvezető technológia lenne a megoldás a zsúfolt autósztrádák biztonságos üzemeltetésére a személygépkocsik esetében is.
A fejlesztők arra számítanak, hogy a mesterséges intelligencia kiszűri majd azokat az akciókat, amikor az egyes járművezetők rövid távú előnyökért cserébe veszélyeztetik nemcsak a saját maguk és környezetük testi épségét, de az egész közlekedési csatorna működőképességét is.