eur:
410.83
usd:
390.04
bux:
79298.81
2024. november 21. csütörtök Olivér
byd dolphin
Nyitókép: byd.com

Durva szigorítás jöhet: kitiltaná a kínai járműveket a világ egyik legnagyobb gazdasága

A Biden-adminisztráció nemzetbiztonsági okokra hivatkozva készül újabb drasztikus lépésre az amerikai–kínai kereskedelmi vámháborúban.

A Biden-kormányzat olyan szigorítást vezetne be az Egyesült Államokban, amely arra kötelezné az amerikai autógyártókat, hogy távolítsák el a kulcsfontosságú kínai szoftvereket és hardvereket az USA-ban közlekedő járművekből – írja a hvg.hu a Reuters beszámolója alapján.

Gina Raimondo amerikai kereskedelmi miniszter komoly aggodalmakat fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy

a kínai vállalatok a járművekbe épített berendezések, szoftverek segítségével a magánéletet sértve adatokat gyűjthetnek az amerikai járművezetőkről és infrastruktúráról,

sőt úgy véli, felmerül a kockázata az internetre és a navigációs rendszerekre csatlakoztatott járművek külföldi manipulációjának is. A javaslat szerint a szoftvertilalom a 2027-es modellévtől, míg a hardvertilalom a 2030-as modellévtől vagy 2029 januárjától lépne életbe.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium harminc napig társadalmi vitára bocsátotta a javaslatot, amit a jövő év elején véglegesítene a tárca.

A szabályok minden közúti járműre vonatkoznának, de a nem közúton használt, például mezőgazdasági vagy bányászati járművekre nem.

A Fehér Ház februárban vizsgálatot rendelt el a lehetséges veszélyek feltárására. Joe Biden akkor azt javasolta, hogy tiltsák ki a kínai járműveket az amerikai utakról a szoftveres szigorítás eszközével. A tervezett szabályozás más autógyártókat is arra kötelezne, hogy a következő években távolítsák el a kínai szoftvereket és hardvereket az Egyesült Államokban közlekedő járművekből.

A mostani szigorítás a kínai járművekkel kapcsolatos amerikai korlátozások legújabb eleme. A kormányzat nemrég megemelte a kínai importra kivetett vámot, beleértve az elektromos járművekre kivetett százszázalékos, valamint az elektromos járművek akkumulátoraira és a kulcsfontosságú ásványi anyagokra vonatkozó vámokat. A Reuters emlékeztet, hogy a washingtoni kínai nagykövetség augusztusban bírálta az Egyesült Államokba irányuló kínai járműexport korlátozására tervezett intézkedéseket: „Kína sürgeti az Egyesült Államokat, hogy komolyan tartsa be a piaci elveket és a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, és teremtsen egyenlő versenyfeltételeket minden ország vállalata számára. Kína határozottan megvédi törvényes jogait és érdekeit” – állt közleményükben.

Az amerikaiak viszonylag kevés kínai gyártmányú személygépkocsit, könnyű tehergépkocsit importálnak, a kereskedelmi minisztérium azonban még azelőtt cselekedne, hogy Gina Raimondo megfogalmazása szerint a Kínához vagy Oroszországhoz kapcsolódó beszállítók, autógyártók és autóalkatrészek mindennapossá és széles körben elterjedtté válnának az amerikai autóiparban.

Címlapról ajánljuk
Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.

Orbán Viktor: meg kell barátkoznunk olyan fogalmakkal, mint a gazdasági semlegesség és a nemzeti önérdek

Sikerült növelni nemzetközi szinten az ország mozgásterét, és komoly előnyökkel járhat Magyarország számára az amerikai elnökválasztás eredménye - egyebek mellett erről beszélt Orbán Viktor a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) ülésén csütörtökön Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24 csoport alapító tulajdonosa
Gigantikus mennyiségű energiát emészt fel a mesterséges intelligencia – Hogyan faraghatjuk le az AI környezeti lábnyomát?

Gigantikus mennyiségű energiát emészt fel a mesterséges intelligencia – Hogyan faraghatjuk le az AI környezeti lábnyomát?

A mesterségesintelligencia-technológiák térnyerése óriási lehetőségeket rejt magában, de nem szabad figyelmen kívül hagynunk az energiafogyasztásukkal járó környezeti lábnyomot. Az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) szempontjából a fenntarthatóság iránti növekvő elkötelezettség egyre fontosabbá teszi az olyan kérdések vizsgálatát, mint az AI-megoldások energiafogyasztása, a rendszerek üzemeltetésének és optimalizálásának módjainak feltérképezését, valamint a „zöld mesterséges intelligencia” kialakulóban lévő trendjének megismerését, amelynek célja az AI energiaigényének csökkentése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×