Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
BYD Atto 3 típusú elektromos autó márkajelzése a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Tovább nyújtózkodik a kínai autógyártó óriás

A kínai autógyártó európai „offenzívája” egymilliárd dollár értékű beruházással folytatódik, hogy a lehető legnagyobb gyártókapacitást telepítsen az Európai Unió közelébe.

Nemcsak saját piacának igényeit elégítheti ki, de az Európai Unióba is jelentős mennyiségű autót szállíthat a BYD, ha megépíti új üzemét Törökország nyugati részén, Manisa tartományban – tudta meg az Automotive News Europe, amit a Telex szemlézett.

A mintegy egymilliárd dollár (kb. 363 milliárd forint) összértékű beruházást hivatalosan Recep Tayyip Erdogan elnök jelenti be hamarosan, tudta meg nevük elhallgatását kérő török kormányzati forrásoktól a szakportál, amely azt is írja, hogy Törökország a szintén kínai Cheryvel is előrehaladott tárgyalásokat folytat egy lehetséges gyárépítésről.

A bejelentésre azután kerülhet sor, hogy az Európai Unió július elejétől, átmeneti többletvámot jelentett be a kínai villanyautókra, amelyek közül a BYD anyaországban gyártott típusai után 17,5 százalék vámot kell fizetnie a gyártónak, az eddigi 10 százalékon felül. A lap érdességként jegyzi meg, hogy Törökország korábban 40 százalékos vám bevezetését tervezte az összes Kínából érkező járműre, de ettől a tervtől végül visszalépett.

A törökországi gyárépítés egy nagyobb folyamat része a BYD esetében; tavaly kiderült, hogy Kína piacvezető autógyártója Magyarországon építi fel első európai üzemét, amely 2026 előtt megnyithat. Nemrég kezdődött a termelés a márka thaiföldi gyárában, illetve a BYD átvett egy egykori Ford-gyárat Brazíliában is, valamint lehetséges helyszíneket keresett Mexikóban, ahol szintén gyárat építene.

Az idei második negyedévben összesen közel 983 ezer új villany- és hibridautót adott el a BYD világszerte, ez 40 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztrált mennyiséget. A cég hamarosan Európában is forgalmazni kezdi legolcsóbb modelljét, a Seagullt, amelytől az itteni, jelenleg stagnáló villanyautó-piacon is komoly sikereket remél.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 15:25
×
×
×
×