eur:
401.34
usd:
345.23
bux:
97958.26
2025. június 25. szerda Vilmos
Nyitókép: Pixabay

Közel félmilliárd dolláros büntetést fizethet a Boeing, hogy megússza a még ennél is nagyobb kártérítés fizetését

Összesen majdnem 25 milliárd dollár kártérítésre perelték a céget két légi katasztrófa közel 350 áldozatának hozzátartozói, ezt szeretnék valahogy kikerülni.

Hamarosan hivatalos közleményben ismerheti el a Boeing, hogy szervezett módon vezette félre a nyilvánosságot az egyes típusaira jellemző tervezési és minőségi problémákkal kapcsolatban - írja a CNN híradása nyomán a Telex.

A cég összesen 487 millió dolláros (kb. 177 milliárd forint) büntetést fizethet cserébe azért, hogy elkerülje az Egyesült Államokban rá váró büntetőeljárást, közölte az igazságügyi minisztérium vasárnap este benyújtott bírósági beadványában. A repülőgépgyár rövid közleményt adott ki, amelyben megerősítette az elvi megállapodás létezését és csak későbbre ígért részletes tájékoztatást.

A megállapodás figyelmen kívül hagyja, hogy a Boeing 737 Max robotpilótájának meghibásodása miatt 2018-ban és 2019-ben egy-egy légi katasztrófában összesen 346-an haltak meg

- mondta a hírre reagálva Paul Cassell, az Utahi Egyetem jogászprofesszora, aki az áldozatok családtagjait képviseli.

Arra utalt ezzel, hogy az érintettek mintegy 24,8 milliárd dollár kártérítést követeltek a vállalattól azt követően, hogy kiderült: 2018-ban a Lionair, majd rákövetkező évben az Ethiopian Air gépeivel történt balesetek hátterében az ún. MCAS rendszer áll, és ennek működésével kapcsolatban a pilóták sem rendelkeztek információval. A cég pedig, bár ígérte, de nem készített szoftverfrissítést az első tragédia után.

A két, sok áldozatot követelő baleset alapjaiban rengette meg a Boeing több évtizedes hírnevét - írja a lap. Az elmúlt években egyáltalán nem példa nélküli, hogy komoly minőségi problémák fordulnak elő a vállalat egyes géptípusainál.

Március elején holtan találták a cég egyik korábbi dolgozóját, aki évekig szivárogtatott információkat, és több pert is indított a Boeing ellen.

Az illető a Dreamliner-projekten minőségügyi vezetőként dolgozott, és beszámolt arról, hogy az ütemterv tartása érdekében nem megfelelő minőségű alkatrészeket kellett használniuk.

2024-ben a Boeing gépeivel történt eddig:

  • Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító gép az Egyesült Államokban, miután repülés közben kiszakadt az ajtaja.
  • Kilazult rögzítéseket találtak a United Airlines Boeing 737-eseinél.
  • Kritikus hibát találtak az amerikai külügyminiszter Boeing 737-es repülőgépén.
  • A levegőben kigyulladt egy Boeing 747-8-as gép hajtóműve Miami felett, a járat kényszerleszállást hajtott végre.
  • Leesett egy felszállásra készülő Boeing 757-es orrkereke.
  • Vizsgálni kezdték a 737 Max és a 787 Dreamliner géptípusokat, miután kiderült, hogy gond lehet a hajtóművek jégmentesítő rendszerével.
  • Felszállás után szinte azonnal kiszakadt egy Boeing 777-es kereke.
  • Egy héten belül ötödször volt probléma a közelmúltban a United Boeing 777-eseivel, legutóbb üzemagyag-szivárgás miatt kellett egynek kényszerleszállást végrehajtania.
  • Egy oregoni Boeing utasszállító észrevétlenül elveszítette az egyik küldő paneljét.
Címlapról ajánljuk
Tóth Norbert napjaink háborúiról: a jelenlegi nemzetközi jogi keretrendszer leépülését látjuk

Tóth Norbert napjaink háborúiról: a jelenlegi nemzetközi jogi keretrendszer leépülését látjuk

Oroszország a saját ukrajnai agressziójának az igazolását láthatja abban, hogy Izrael megelőző csapást mért Iránra, amely háborúvá terebélyesedett, de az InfoRádiónak nyilatkozó nemzetközi jogász szerint a két konfliktus jogi megítélésében legalább annyi a különbség, mint a hasonlóság.

Szakértő: példa nélküli, nagyon furcsa szuperkoalíció alakult Romániában

Bizalmat szavazott a kétkamarás román parlament a Szociáldemokrata Párt (PSD), a Nemzeti Liberális Párt (PNL), a Mentsétek Meg Romániát Szövetség (USR) és a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) részvételével megalakult, Ilie Bolojan (PNL) vezette koalíciós kormánynak. Az új román kormány terveiről Szakáli István Lorándot, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatóját kérdeztük.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.25. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×