Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Seattle, 2016. április 4.Az Alaska Airlines amerikai légitársaság által 2016. április 4-én közreadott képen a vállalat egyik Boeing 737-800-as utasszállító repülőgépe száll fel a Seattle-Tacoma nemzetközi repülőtér kifutójáról a Washington állambeli Seattle-ben január 26-án. Az Alaska Airlines 2016. április 4-én bejelentette, hogy felvásárolja a főként belföldi, illetve mexikói járatokat üzemeltető Virgin America fapados légitársaságot. (MTI/EPA/Alaska Airlines/Ingrid Barrentine)
Nyitókép: INGRID BARRENTINE

Hatalmas kártérítést kellett fizetnie a Boeingnek, és ez még csak a kezdet lehet

Az amerikai cégnek tetemes összeget kell fizetnie kártérítésként - most kiderült, mennyit utaltak kezdésként a "törzskiszakadási" balesetben érintett Alaska Airlines légitársaság számára. Időközben egy újabb Boeing-baleset előzetes jelentése készült el.

Az első negyedévben mintegy 160 millió dollárt (csaknem 60 milliárd forint) fizetett a Boeing az Alaska Airlines számára kezdeti kompenzációként a légitársaság ideiglenes leállításából adódó veszteségek és a keletkezett többletkiadások orvoslására - írta a Reuters.

Emlékezetes, januárban az egyik 737 Max 9 típusú, gyakorlatilag új Boeing röviddel a felszállás után gyakorlatilag "elvesztette" törzsének egy darabját, amely egyszerűen leszakadt. A fedélzeten több mint 170 utas tartózkodott, akiknek - szerencsére - a rendkívüli ijedtségen kívül nem esett baja. A "szerencséhez" ugyanakkor rendkívüli módon járult hozzá az is, hogy a törés közvetlen szomszédságéban lévő két ülés üres volt, továbbá, hogy a gép még viszonylag alacsony magasságban repült.

A baleset miatt a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal körülbelül három hétre leállított 171 ilyen típusú repülőgépet, hogy a vizsgálatok tisztázhassák a baleset okát és azt, hogy a többi gép veszélyben van-e.

Az Alaska Airlines közlése szerint a 160 millió dolláros összeg megegyezik az érintett negyedévben kiesett nyereségével, de a cég hozzátette, hogy további kompenzációra számít.

Ráadásul a német Spiegel összegzése szerint

valószínú, hogy a cégnek más légitársaságok számára is kártérítést kell fizetnie,

az Alaska Airlines ugyanis nincs egyedül a Boenig "kárvallottjainak" sorában. Így például egy másik nagy amerikai légitársaság, a United is arra kényszerült, hogy különböző meghibásodások miatt január végéig számos járatot töröljön.

A Boeing repülőgépei az elmúlt hónapokban sorozatos incidensekben voltak érintettek. Március közepén a New York Times több tucat gyártási problémáról számolt be a Boeing 737 Max-szal kapcsolatban. Az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) által a gépen végzett kiterjedt biztonsági ellenőrzések során a vállalat a tesztek több mint egyharmadán megbukott - írta a Tagesschau.

Március elején egy texasi repülőtéren futott túl egy Boeing 737 MAX 8: Houstonban a United Airlines gépe a zavartalan landolás után túl nagy, 30 csomós sebességgel próbált lefordulni a kifutópálya végénél, derékszögben csatlakozó gurulóútra, de kicsúszott a burkolatról a fűbe. A gép bal oldali főfutóműve összecsuklott, az orrfutómű pedig elemelkedett a talajtól. Az utasok lépcsőkön szálltak ki a gépből és buszokkal jutottak a terminálba.

Az előzetes vizsgálat friss eredménye szerint a pilóta úgy érezte, hogy a Boeing gépen a fékek erőteljesen remegtek, nem voltak olyan erősek, mint máskor, ezért nem tudott velük megfelelően lassítani - írta az Independent. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács jelentéséből az derült ki, hogy a pilóták bizonytalanok voltak a kifutópálya állapotát illetően, amikor leszálláskor kibukkantak felhők közül és meglátták a George Bush nemzetközi repülőteret. A kapitány a felületet száraznak, a másodpilóta nedvesnek vélte.

Az NTSB ugyanakkor nem állapította meg a baleset okát - az ilyen eljárások sokszor akár egy évig is eltartanak.

A sorozatos problémák nyomán a közelmúltbana Boenig több felelős beosztású munkatársát leváltották, a cég igazgatótanácsának elnöke pedig bejelentette, hogy az év végén távozik hivatalából.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×