Infostart.hu
eur:
391
usd:
331.71
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Seattle, 2016. április 4.Az Alaska Airlines amerikai légitársaság által 2016. április 4-én közreadott képen a vállalat egyik Boeing 737-800-as utasszállító repülőgépe száll fel a Seattle-Tacoma nemzetközi repülőtér kifutójáról a Washington állambeli Seattle-ben január 26-án. Az Alaska Airlines 2016. április 4-én bejelentette, hogy felvásárolja a főként belföldi, illetve mexikói járatokat üzemeltető Virgin America fapados légitársaságot. (MTI/EPA/Alaska Airlines/Ingrid Barrentine)
Nyitókép: INGRID BARRENTINE

Hatalmas kártérítést kellett fizetnie a Boeingnek, és ez még csak a kezdet lehet

Az amerikai cégnek tetemes összeget kell fizetnie kártérítésként - most kiderült, mennyit utaltak kezdésként a "törzskiszakadási" balesetben érintett Alaska Airlines légitársaság számára. Időközben egy újabb Boeing-baleset előzetes jelentése készült el.

Az első negyedévben mintegy 160 millió dollárt (csaknem 60 milliárd forint) fizetett a Boeing az Alaska Airlines számára kezdeti kompenzációként a légitársaság ideiglenes leállításából adódó veszteségek és a keletkezett többletkiadások orvoslására - írta a Reuters.

Emlékezetes, januárban az egyik 737 Max 9 típusú, gyakorlatilag új Boeing röviddel a felszállás után gyakorlatilag "elvesztette" törzsének egy darabját, amely egyszerűen leszakadt. A fedélzeten több mint 170 utas tartózkodott, akiknek - szerencsére - a rendkívüli ijedtségen kívül nem esett baja. A "szerencséhez" ugyanakkor rendkívüli módon járult hozzá az is, hogy a törés közvetlen szomszédságéban lévő két ülés üres volt, továbbá, hogy a gép még viszonylag alacsony magasságban repült.

A baleset miatt a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal körülbelül három hétre leállított 171 ilyen típusú repülőgépet, hogy a vizsgálatok tisztázhassák a baleset okát és azt, hogy a többi gép veszélyben van-e.

Az Alaska Airlines közlése szerint a 160 millió dolláros összeg megegyezik az érintett negyedévben kiesett nyereségével, de a cég hozzátette, hogy további kompenzációra számít.

Ráadásul a német Spiegel összegzése szerint

valószínú, hogy a cégnek más légitársaságok számára is kártérítést kell fizetnie,

az Alaska Airlines ugyanis nincs egyedül a Boenig "kárvallottjainak" sorában. Így például egy másik nagy amerikai légitársaság, a United is arra kényszerült, hogy különböző meghibásodások miatt január végéig számos járatot töröljön.

A Boeing repülőgépei az elmúlt hónapokban sorozatos incidensekben voltak érintettek. Március közepén a New York Times több tucat gyártási problémáról számolt be a Boeing 737 Max-szal kapcsolatban. Az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) által a gépen végzett kiterjedt biztonsági ellenőrzések során a vállalat a tesztek több mint egyharmadán megbukott - írta a Tagesschau.

Március elején egy texasi repülőtéren futott túl egy Boeing 737 MAX 8: Houstonban a United Airlines gépe a zavartalan landolás után túl nagy, 30 csomós sebességgel próbált lefordulni a kifutópálya végénél, derékszögben csatlakozó gurulóútra, de kicsúszott a burkolatról a fűbe. A gép bal oldali főfutóműve összecsuklott, az orrfutómű pedig elemelkedett a talajtól. Az utasok lépcsőkön szálltak ki a gépből és buszokkal jutottak a terminálba.

Az előzetes vizsgálat friss eredménye szerint a pilóta úgy érezte, hogy a Boeing gépen a fékek erőteljesen remegtek, nem voltak olyan erősek, mint máskor, ezért nem tudott velük megfelelően lassítani - írta az Independent. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács jelentéséből az derült ki, hogy a pilóták bizonytalanok voltak a kifutópálya állapotát illetően, amikor leszálláskor kibukkantak felhők közül és meglátták a George Bush nemzetközi repülőteret. A kapitány a felületet száraznak, a másodpilóta nedvesnek vélte.

Az NTSB ugyanakkor nem állapította meg a baleset okát - az ilyen eljárások sokszor akár egy évig is eltartanak.

A sorozatos problémák nyomán a közelmúltbana Boenig több felelős beosztású munkatársát leváltották, a cég igazgatótanácsának elnöke pedig bejelentette, hogy az év végén távozik hivatalából.

Címlapról ajánljuk
Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Itt van a reflux, itt van újra – mire figyeljünk az ünnepi szezonban?

Ha ilyen panaszunk van, bizonyos ételeket és bizonyos italokat kerülni érdemes – erről beszélt Barkai László, a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati és Onkológiai Klinika adjunktusa, gasztroenterológus az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Új csúcsokkal kanyarodnak rá az ünnepekre az amerikai tőzsdék

Folytatódik az év végi emelkedés a tőzsdéken, az MSCI All Country World Index hétfőn csúcsot döntött, az USA-ban az S&P 500 pedig tegnap már zsinórban a harmadik napja zárt emelkedéssel. Az ázsiai tőzsdéken ehhez képest csak oldalazás volt jellemző ma reggel, a legtöbb vezető ázsiai index alig mutat érdemi elmozdulást. Európában a tegnapi esés után ma reggel iránykereséssel indult a kereskedés, és délutánra sem alakult ki határozott irány, de a Stoxx 600 egy kis emelkedéssel is új csúcsra tudott menni. A karácsony előtti utolsó kereskedési napon számos előrehozott makroadatot kapunk, amelyek hatással lehetnek a kereskedés hangulatára. A következő napokban az ünnepek miatt változó lesz a tőzsdék nyitvatartása, erről szóló összefoglalónk itt olvasható.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×